Palautus ja vaihto-ohjeet:
Ole ystävällinen ja lue ohjeet huolella ainakin ensimmäisen palautuksen yhteydessä. Tarkat vaihto- ja palautusohjeet ovat eriteltyinä alempana tilauksessa käytetyn toimitustavan mukaan. (Kirje, Postin paketti, DB Schenker, Matkahuollon paketti yms.)
Lähetä meille ennen palautuspaketin lähettämistä viesti palautusaikeistasi. Jos mahdollista, niin erittele palautettavat tuotteet. Tämä ei ole pakollista, mutta se antaa meille mahdollisuuden vähentää turhia palautuksia. Palautukset sekä vaihdot aiheuttavat verkkokaupoille kuitenkin aina suurimmat tappiot ja niiden minimointi auttaa pitämään hintatasomme mahdollisimman pitkään kohtuullisena. Jokainen yhtään pitempään ylijäämästelyä harrastanut ylijäämäviikari on kuitenkin varmasti huomannut mitä markkinahinnoille on tapahtunut viimeisen viiden vuoden sisällä...
Jokainen palautus maksaa meille normaalin, paketin painoon & kokoon perustuvan toimituskulun (tällä hetkellä alkaen n. 7-8 Euroa) ja vaihto kaksinkertaisen (alkaen n. 14-16 Euroa),
koska vaihtopaketti seilaa ensin meille ja sitten vielä takaisin
sinulle. Varsinkin hyvin edullisten tuotteiden kohdalla palautus ja
eteenkin vaihto on pienyritykselle taloudellisesti erittäin raskas
prosessi.
Olemme jo itseasiassa joutuneet poistamaan tuotteita maahantuonnista niiden aiheuttamien liiallisten palautus- ja vaihtokulujen takia (mm. Brittiarmeijan MVP kalvoasut!)
Em. kustannustekijästä johtuen huomioi ystävällisesti seuraavaa:
- Poistotuotteilla ei ole ilmaista palautusoikeutta, sillä poistotuotteet poistetaan monesti täysin ilman myyntikatetta ja itse asiassa usein jopa pienellä tappiolla. Nekin voi aina palauttaa, mutta palautuspaketin kulut täytyy maksaa kokonaisuudessaan itse lähetyspisteessä.
- Jos aiot palauttaa tuotteen, jonka myyntihinta on alle 10 Euroa, niin ole ystävällinen ja ota myös meihin ensin yhteyttä.
- Emme valitettavasti voi vaihtaa alle 20 Euron arvoisia tuotteita/tuotenippuja, vaan niiden kohdalla asia käsitellään aina palautuksena. Toisinsanoen, jos haluat vaihtaa alle 20 Euron arvoisen tuotteen/nipun, niin palauta väärä koko meille asiakaspalautuksena ja tilaa uusi, sopivampi koko suoraan verkkokaupasta erillisellä, uudella tilauksella. Kysy tarvittaessa neuvoa kokojen suhteen, me autamme mielellämme.
- Myös keräilytuotteet (esim. kaasunaamarit) ja mm. kuluneemmat tuotekohtaiset poistoerät/kilomäärin myytävät materiaali erät, yms. on rajattu myös kokonaan ilmaisen palautuksen ulkopuolelle. Niiden kohdalla palautus-/vaihtokulut tulee maksaa kokonaisuudessaan itse. Asia on näiden tuotteiden kohdalla myös ilmoitettu tuotekuvauksessa.
Palautuksen yhteyteen on hyvä lisätä vapaamuotoisesti paperille kirjoitettu selvitys palautuksen syystä ja vaihdon kohdalla myös halutuista vaihtotuotteista. Lisää mukaan myös nimi ja osoite tai vaikka kopio tilauskuitista. Jos maksoit tilauksesi tilisiirrolla, niin liitä palautuspaketin mukaan tilinumerosi. Ole hyvä ja kirjoita tilinumero selvällä käsialalla ja FI-alkuisessa IBAN-muodossa. Kaikkien muiden maksutapojen kohdalla hoidamme palautuksen Checkout Finland:in järjestelmästä.
Supernova noudattaa kaikissa asiakasuhteissaan hyvää kauppatapaa ja etäkauppaa koskevia säännöksiä. Alla olevat säännöt on tehty siksi, että kaupanteko olisi kaikille osapuolille reilua, myös meille. Jos me lähetämme teille käyttämättömässä kunnossa olevan takin, niin on yksinkertaisesti vain reilua että me saamme myös käyttämättömässä kunnossa olevan takin takaisin.
Ole siis ystävällinen ja noudata seuraavia yksinkertaisia sääntöjä:
HUOM! Vaihto on pakettien edestakaisten kulkemisaikojen takia valitettavan hidas prosessi ja aina ei ole aikaa odottaa n. 2-3 viikkoa. Jos vaihdolla on siis kiire on monesti paljon nopeampi tapa vain tilata oikea koko heti suoraan verkkokaupastamme ja palauttaa saatu väärä koko meille takaisin normaalina asiakaspalautuksena. Tällöin teidän ei tarvitse odotella palautuspakettinne kulkua meille, paketin käsittelyä ja sen jälkeen vaihtopaketin kulkua takaisin teille. Kaikki vaihtopaketit kun lähetetään vasta kun palautuspaketti on saapunut ja kun palautunut tuote on tarkastettu. Näin toimien säästyy monesti jopa 1-2 viikkoa!
Yleisin palautuspakettien käsittelypäivä on seuraava mahdollinen Keskiviikko-> Torstai laskettuna paketin saapumispäivästä, tämä riippuu edellisen viikonlopun tilausruuhkista. Käytännössä vaihto on n. 2 - 3 viikon pituinen prosessi ja keskimääräinen palautus saadaan käsiteltyä n. 1 - 2 viikossa paketin lähetyksestä.
————————————————————————————————————————————————————————————
Postin kirjetilaukset ja Pikkupaketti-tilaukset
Kaikkien kirjetilausten (myös Pikkupaketti!) mahdolliset palautukset ja vaihdot tulee suorittaa myös kirjeitse ja palauttajan tulee itse maksaa em. kirjeiden lähetyskulut Postikonttorissa. Normaalin Asiakaspalautuspaketin käyttäminen kirjelähetysten palauttamiseen ei ole kustannussyistä mahdollista. Ota tarvittaessa yhteyttä ennen palautuksen tekemistä.
Osoita kirjepalautukset meille osoitteella:
Smart Guard Systems Oy
Mannerheiminkatu 7
06100 Porvoo
————————————————————————————————————————————————————————————
Palautus omalla kustannuksella
Jos palautatte tuotteen johon ei jostain syystä ole voitu myöntää ilmaista palautusoikeutta, niin paketin kulut on maksettava kokonaan itse. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Poistotuotteet, jotkin hyvin raskaat tuotteet, keräilytuotteet kuten kaasunaamarit ja esim. kiloittain myytävät materiaalierät. Ilmaisen palautus-/vaihto-oikeuden puuttuminen on aina kerrottu kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa.
Lähetä palautus oman valintasi mukaan Matkahuollolla tai Postilla normaalissa paketissa alla olevaan osoitteeseen. Paketin hinta tulee kustantaa itse Postissa, Matkahuollossa, tms. lähetyspisteessä lähetyksen yhteydessä, eli asiakaspalautuspaketin käyttö ei ole taloussyistä sallittua.
Smart Guard Systems Oy
Mannerheiminkatu 7
06100 Porvoo
Puh: 0503315049
Pakettien hinnat saat helposti selville alla olevien linkkien avulla:
Postin käteishinnat: Postin pakettihinnat
Matkahuollon pakettihinnat: Matkahuollon pakettihinnat
————————————————————————————————————————————————————————————
Asiakaspalautuspaketti DB Schenker:
Voit palauttaa lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla seurantakoodilla millä paketti on noudettu. Seurantakoodi saapui luoksesi siinä tekstiviestissä jossa kerrottiin paketin olevan noudettavissa, joten löydät sen myös aina puhelimestasi ja tarvittaessa myös tilauksen mukana tulleesta kuitista.
Paketin palautusosoite:
Smart Guard Systems Oy
Mannerheiminkatu 7
06100 Porvoo
————————————————————————————————————————————————————————————
Asiakaspalautuspaketti MATKAHUOLLON kautta:
Toimita palautukset huolellisesti pakattuna mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen. Ilmoita noutopisteelle, että kyseessä on Smart Guard Systems Oy:n verkkokaupan asiakaspalautus ja että palautuksen palautustunnus on 9511940. Noutopiste liimaa palautettavaan pakettiin osoitetarran tai kuitin paikanpäällä. Lähellä-paketin tai Bussipaketin palautuksessa helpottaa aina jos palauttaa lähetyksen siinä pussissa / laatikossa, jossa on lähetyksen vastaanottanut ja jossa luettavissa on vielä alkuperäinen osoitetarra. Jos palautettava tuote on huomattavasti pienempi kuin lähetyslaatikko, se kannattaa pakata pienempään pakkaukseen, tällöin on hyvä ottaa alkuperäisen lähetyksen lähetyslappu irtonaisena mukaan, jotta noutopisteen työntekijä saa palautuksen onnistumaan nopeammin.
Yrityksemme osoite:
Smart Guard Systems Oy
Mannerheiminkatu 7
06100 Porvoo
(Palautustunnus: 9511940)
————————————————————————————————————————————————————————————
Asiakaspalautuspaketti POSTIN kautta
Postin palautusohjeistus on muuttunut! Katso uudet "Helposti"-palautuksen ohjeet alta:
Palauttaminen Helposti-koodilla:
Tilaa palautuskoodi täältä: Helposti-palautus Syöttämällä alkuperäisen lähetyksen lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi) em. palveluun. Löydät koodin sinulle saapuneen paketin päältä tai esim. sähköpostiisi saapuneesta toimitusvahvistuksesta. Kirjoita Em. palvelusta saamasi palautuskoodi isolla, selvällä käsialalla pakettiin. Kirjoita pakettiin myös yrityksemme nimi: Oy Smart Guard Systems Ltd
Palauta paketti palvelusta saamasi ohjeen mukaan joko Postiin tai Paketti-automaattiin. Postin henkilökunta tai Paketti-automaatti tulostaa sinulle uuden osoitekortin, jonka liimaat paketin päälle.
Vanhasta osoitekortista tulee yliviivata / sotkea tiedot, jotta Postin lajittelukone ei vahingossa lue vanhan osoitekortin tietoja/viivakoodia!!
Ja ei, mekään emme pidä tätä uutta palautustapaa erityisen paljon "helpompana", kuin vanhaa.
Huom! Huomioi ystävällisesti että kaikki palautukset tulee siis suorittaa asiakaspalautuspakettina! Taloussyistä emme voi lunastaa postiennakkolähetyksiä tai muita maksullisia palautuksia. Olkaa hyvä ja pakatkaa tuotteet huolellisesti.
————————————————————————————————————————————————————————————
Asiakaspalautus kotimaan DHL Express Ovelle tilausten yhteydessä
Kaikkien kotimaan DHL-tilausten yhteydessä täytyy asiakaspalautukseen käyttää Matkahuollon Asiakaspalautusta. Katso ohjeet yläpuolelta!
————————————————————————————————————————————————————————————
Customer return on international orders:
The return costs must be fully covered by the returner/sender. Please send the parcel to the following address and use only tracked services:
Oy Smart Guard Systems Ltd
Mannerheiminkatu 7
06100 Porvoo
Finland
+358503315049 / info@supernova.fi
——————————————————————————————————————————————————
Jos palautusten teko tuntuu edelleen hankalalta tai teillä on asiaan liittyviä muita kysymyksiä, niin voitte vapaasti olla yhteydessä meihin alla olevin yhteystiedoin.
Ystävällisin terveisin,
Marko Niinimäki
Smart Guard Systems Oy
info@supernova.fi
www.supernova.fi
————————————————————————————————————————————————————————————
EU:n etäkaupan säännökset uudistuivat 13.6.2014, mutta Supernovassa asianmukaisesti suoritettu vaihto ja palautus on asiakkaillemme edelleen suurimmalta osin toimituskuluiltaan ilmainen Suomeen toimitettujen kuluttajatilausten yhteydessä.
Joidenkin tuotteiden kohdalla mahdollinen palautus ja vaihto suoritetaan asiakkaan kustannuksella, mutta tämä on tällöin ilmoitettu tuotteen tuotekuvauksessa. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Poistotuotteet, keräilytuotteet sekä kilotavarana myytävä ylijäämävaate-materiaali. Näiden tuotteiden kohdalla tämä on toki huomioitu hinnoittelussa ja hinnoissa ei ole piilotettuja “palautusvaroja”. Saat siis tuotteesi huomattavasti edullisemmin, mutta jos esim. haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, niin joudut kustantamaan vaihdon aiheuttamat kulut itse.
Näiden tuotteiden tilaaminen etäkauppana ei ole toki pakollista ja voit aina sopia myös esim. sovituskäynnin tai noudon varastollemme. Käynnit tulee sopia kanssamme ennakkoon sähköpostitse (info@supernova.fi), jotta osaamme varmasti olla paikalla kun saavut. Metritavarana myytävillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta lainkaan.
Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 25.11.2020.
Supernovan GDPR-tietosuojaseloste löytyy täältä: Tietosuojaseloste
Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.
Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen yhden miehen pienyritys.
Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.
Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot tärkeimmiltä kohdiltaan alle lyhyeen listaan. Asiasta laveammin alempana. :
Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi