Kuinka teen palautuksen?

Palautus- ja vaihto-ohjeet eli Kuinka teen palautuksen?

Täydelliset toimitus-, palautus-, peruutus- ja tilausehdot löydätte aina täältä: Täydelliset toimitusehdot

Toimittajakohtaiset paketin palautuohjeet löytyvät tämän tekstin alaosasta.

Ole ystävällinen ja lue ohjeet huolella ainakin ensimmäisen palautuksen yhteydessä. Tarkat vaihto- ja palautusohjeet ovat eriteltyinä alempana tilauksessa käytetyn toimitustavan mukaan. (Kirje, Postin paketti, DB Schenker, Matkahuollon paketti yms.)

Lähetä meille ennen palautuspaketin lähettämistä viesti palautusaikeistasi osoitteeseen info@supernova.fi. Jos mahdollista, niin erittele palautettavat tuotteet. Tämä ei ole pakollista, mutta se antaa meille mahdollisuuden vähentää turhia palautuksia. Palautukset sekä vaihdot aiheuttavat verkkokaupoille kuitenkin aina suurimmat tappiot ja niiden minimointi auttaa pitämään hintatasomme mahdollisimman pitkään kohtuullisena.

Jokainen palautus maksaa meille normaalin, paketin painoon & kokoon perustuvan toimituskulun (tällä hetkellä alkaen n. 7-8 Euroa) ja vaihto kaksinkertaisen (alkaen n. 14-16 Euroa), koska vaihtopaketti seilaa ensin meille ja sitten vielä takaisin sinulle. Varsinkin hyvin edullisten tuotteiden kohdalla palautus ja eteenkin vaihto on pienyritykselle taloudellisesti raskas prosessi.

Em. kustannustekijästä johtuen huomioi ystävällisesti seuraavaa:

- Poistotuotteilla ei ole verkkokaupassamme ilmaista palautusoikeutta, sillä poistotuotteet poistetaan monesti täysin ilman myyntikatetta ja itse asiassa usein jopa pienellä tappiolla. Nekin voi aina palauttaa, mutta palautuspaketin kulut täytyy maksaa kokonaisuudessaan itse lähetyspisteessä. Ilmaisen palautusoikeuden puuttuminen on näiden tuotteiden kohdalla aina ilmoitettu jokaisen tuotteen tuotekuvauksessa.

- Myös keräilytuotteet (esim. kaasunaamarit) ja mm. kuluneemmat tuotekohtaiset poistoerät/kilomäärin myytävät materiaali erät, yms. on rajattu myös kokonaan ilmaisen palautuksen ulkopuolelle. Nekin voi aina palauttaa, mutta palautuspaketin kulut täytyy maksaa kokonaisuudessaan itse lähetyspisteessä. Ilmaisen palautusoikeuden puuttuminen on näiden tuotteiden kohdalla aina ilmoitettu jokaisen tuotteen tuotekuvauksessa.

Palautukset maksetaan aina samalle maksutavalle kohdistettuna, millä alkuperäinen tilaus maksettiin. Eli jos maksoit tilauksesi Paytrailin kautta luottokortilla, maksetaan palautus takaisin luottokortille Paytrailin järjestelmästä ja palautus kohdistuu kortin saldoon tai seuraavaan luottokorttilaskuun. Jos maksoit tilauksesi tilisiirrolla, niin lähetä tilinumerosi meille sähköpostitse tai liitä se palautuspaketin mukaan. Ole hyvä ja kirjoita tilinumero selvällä käsialalla ja FI-alkuisessa IBAN-muodossa.

Alla olevat säännöt on tehty siksi, että kaupanteko olisi kaikille osapuolille reilua, myös meille. Jos me lähetämme teille käyttämättömässä kunnossa olevan takin, niin on yksinkertaisesti vain reilua että me saamme myös käyttämättömässä kunnossa olevan takin takaisin.

Supernova noudattaa kaikissa asiakasuhteissaan hyvää kauppatapaa ja etäkauppaa koskevia säännöksiä.

Palautusten tärkeimmät säännöt:

Täydelliset toimitus-, palautus-, peruutus- ja tilausehdot löydätte aina tämän linkin kautta: Täydelliset toimitusehdot

  • Verkkokaupassamme on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus joka koskee suurinta osaa tuotteista.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • Palautuksesta/peruutuksesta tulee ilmoittaa meille sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Jos palautatte tuotteen johon ei jostain syystä ole voitu myöntää ilmaista palautusoikeutta, niin paketin lähetyskulut on maksettava kokonaan itse Matkahuollon tai esim. Postin tiskillä/pakettiautomaatilla/tms. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Poistotuotteet, keräilytuotteet, kaasunaamarit ja kiloittain myytävät materiaalierät.
  • Metritavarana myytävillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta lainkaan.
  • Alle 20 Euron tuotteita ei voida valitettavasti vaihtaa, niiden kohdalla käytetään vain palautusta.
  • Kuluttajan tulee tehdä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tuotteet 14 päivänkuluessa peruutusilmoituksesta.
  • Ole hyvä ja palauta kaikki samassa paketissa, vaikka palauttamasi asiat olisivat saapuneet sinulle esim. kahdesta tai useammassa erillisestä tilauksesta/paketissa. Ystävän teko on se!
  • Jos teille on vahingossa toimitettu rikkinäinen tuote tai väärä koko, ota meihin aina ensin yhteyttä sähköpostitse, ennen kuin palautat tuotteen. Liitä viestiisi kuva vauriokohdasta / kokolapusta/tms.
  • Palautettavien tuotteiden tulee olla samassa kunnossa kuin missä ne teille saapuivat. Kaikkea saa sovittaa ja kokeilla siististi, mutta käyttöön ei saa ottaa. Mahdolliset pakkaukset saa aina avata.
  • Ulkokäyttö ja mm. pesu ehdottomasti kielletty. Sovita ja kokeile tuotteita kuten tekisit tavallisessa kaupassa. Alusvaatteita tulisi sovittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle.
  • Tupakointia ja kotieläinten kanssa peuhausta tulee välttää sovituksen aikana. Tupakanhajuisia, nuotionsavuisia, hienhajuisia, yms. selvästi hajuhaitallisia palautuksia ei voida hyväksyä, sillä niiden jälleenmyynti Supernovassa ei ole mahdollista.
  • Käyttöönotettuja tai käytössä vahingoittuneita tuotteita ei voida hyvittää tai vaihtaa. Tuotteen tulee säilyttää myyntiarvonsa. Supernova myy kuitenkin pääosin käyttämätöntä tai uudenveroista tuotteistoa.
  • Muiden kuin kuluttajatilausten kohdalla palautuskulut maksaa aina palautuksen lähettävä yritys/kunta/yhdistys/kauppias/tms. Ota aina ensin yhteyttä.
  • Huomaa että noutamattomana palautuneita paketteja ei käsitellä palautuksina, vaan ne varastoidaan asiakkaan yhteydenottoon asti. Supernovalla on oikeus periä noutamattomuudesta aiheutuneet paketin palautumiskulut asiakkaalta ennen kuin paketti uudelleentoimitetaan / käsitellään palautuksena.
  • Supernovalla on aina oikeus valita asiakkaansa ja esim. kieltäytyä toimittamasta tilauksia asiakkaalle, joka toistuvasti ja/tai tahallaan aiheuttaa toiminnallaan Supernovalle tappioita.

HUOM! Vaihto on pakettien edestakaisten kulkemisaikojen takia valitettavan hidas prosessi ja aina ei ole aikaa odottaa n. 2 viikkoa. Jos vaihdolla on siis kiire on monesti paljon nopeampi tapa vain tilata oikea koko heti suoraan verkkokaupastamme ja palauttaa saatu väärä koko meille takaisin normaalina asiakaspalautuksena. Tällöin teidän ei tarvitse odotella palautuspakettinne kulkua meille, paketin käsittelyä ja sen jälkeen vaihtopaketin kulkua takaisin teille. Kaikki vaihtopaketit kun lähetetään vasta kun palautuspaketti on saapunut ja kun palautunut tuote on tarkastettu. Näin toimien säästyy monesti jopa yli viikko!

————————————————————————————————————————————————————————————

Postin kirjetilaukset:

Kaikkien kirjetilausten mahdolliset palautukset ja vaihdot suoritetaan myös kirjeitse. Ota tarvittaessa yhteyttä ennen palautuksen tekemistä.

Osoita kirjepalautukset meille osoitteella:

Smart Guard Systems Oy

Kuningattarenkatu 16, 07900 Loviisa


————————————————————————————————————————————————————————————

Palautus omalla kustannuksella

Jos palautatte tuotteen johon ei jostain syystä ole voitu myöntää ilmaista palautusoikeutta, niin paketin kulut on maksettava kokonaan itse. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Poistotuotteet, jotkin hyvin raskaat tuotteet, keräilytuotteet kuten kaasunaamarit ja esim. kiloittain myytävät materiaalierät. Ilmaisen palautus-/vaihto-oikeuden puuttuminen on aina kerrottu kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa.

Lähetä palautus oman valintasi mukaan Matkahuollolla tai Postilla normaalissa paketissa (Ovelle, tms. paketteja ei kannata käyttää) alla olevaan osoitteeseen. Paketin lähetyskustannukset tulee maksaa kokonaisuudessaan itse Postissa, Matkahuollossa, tms. lähetyspisteessä paketin lähetyksen yhteydessä. Älä käytä näiden tuotteiden palautukseen Asiakaspalautuspakettia.

Palautusosoitteemme on:

Smart Guard Systems Oy

Kuningattarenkatu 16, 07900 Loviisa

Puh: 0503315049

Pakettien hinnat saat helposti selville alla olevien linkkien avulla:

Postin käteishinnat: Postin pakettihinnat

Matkahuollon pakettihinnat: Matkahuollon pakettihinnat

————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautuspaketti DB Schenker:

Voit palauttaa lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla seurantakoodilla millä paketti on noudettu. Seurantakoodi saapui luoksesi siinä tekstiviestissä jossa kerrottiin paketin olevan noudettavissa, joten löydät sen myös aina puhelimestasi ja tarvittaessa myös tilauksen mukana tulleesta kuitista.

Paketin palautusosoite:
Smart Guard Systems Oy

Kuningattarenkatu 16, 07900 Loviisa

 

————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautuspaketti MATKAHUOLLON kautta:

Toimita palautukset huolellisesti pakattuna mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen. Ilmoita että kyseessä on Smart Guard Systems Oy:n verkkokaupan asiakaspalautus ja että palautuksen palautustunnus on 9511940. Noutopiste liimaa palautettavaan pakettiin osoitetarran tai kuitin paikanpäällä.

Yrityksemme osoite:

Smart Guard Systems Oy
Kuningattarenkatu 16, 07900 Loviisa
(Palautustunnus: 9511940)

————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautuspaketti POSTIN kautta

Postin palautusohjeistus on muuttunut! Katso uudet "Helposti"-palautuksen ohjeet alta: 

Palauttaminen Helposti-koodilla:

Tilaa palautuskoodi täältä: Helposti-palautus Syöttämällä alkuperäisen lähetyksen lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi) em. palveluun. Löydät koodin sinulle saapuneen paketin päältä tai esim. sähköpostiisi saapuneesta toimitusvahvistuksesta. Kirjoita Em. palvelusta saamasi palautuskoodi isolla, selvällä käsialalla pakettiin. Kirjoita pakettiin myös yrityksemme nimi: Oy Smart Guard Systems Ltd

Palauta paketti palvelusta saamasi ohjeen mukaan joko Postiin tai Paketti-automaattiin. Postin henkilökunta tai Paketti-automaatti tulostaa sinulle uuden osoitekortin, jonka liimaat paketin päälle.

Vanhasta osoitekortista tulee yliviivata / sotkea tiedot, jotta Postin lajittelukone ei vahingossa lue vanhan osoitekortin tietoja/viivakoodia!!

Ja ei, mekään emme pidä tätä uutta palautustapaa erityisen paljon "helpompana", kuin vanhaa.

Huom! Huomioi ystävällisesti että kaikki palautukset tulee siis suorittaa asiakaspalautuspakettina! Taloussyistä emme voi lunastaa postiennakkolähetyksiä tai muita maksullisia palautuksia. Olkaa hyvä ja pakatkaa tuotteet huolellisesti.

————————————————————————————————————————————————————————————
Customer return on international orders:

The return costs must be fully covered by the returner/sender. Please send the parcel to the following address and use only tracked services:

Oy Smart Guard Systems Ltd
Kuningattarenkatu 16, 07900 Loviisa
Finland

+358503315049 / info@supernova.fi

——————————————————————————————————————————————————

Jos palautusten teko tuntuu edelleen hankalalta tai teillä on asiaan liittyviä muita kysymyksiä, niin voitte vapaasti olla yhteydessä meihin alla olevin yhteystiedoin.

Ystävällisin terveisin,
Marko Niinimäki
Smart Guard Systems Oy
info@supernova.fi
www.supernova.fi 

————————————————————————————————————————————————————————————

EU:n etäkaupan säännökset uudistuivat 13.6.2014, mutta Supernovassa asianmukaisesti suoritettu vaihto ja palautus on asiakkaillemme edelleen suurimmalta osin toimituskuluiltaan ilmainen Suomeen toimitettujen kuluttajatilausten yhteydessä.

Joidenkin tuotteiden kohdalla mahdollinen palautus ja vaihto suoritetaan asiakkaan kustannuksella, mutta tämä on tällöin ilmoitettu tuotteen tuotekuvauksessa. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Poistotuotteet, keräilytuotteet sekä kilotavarana myytävä ylijäämävaate-materiaali. Näiden tuotteiden kohdalla tämä on toki huomioitu hinnoittelussa ja hinnoissa ei ole piilotettuja “palautusvaroja”. Saat siis tuotteesi huomattavasti edullisemmin, mutta jos esim. haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, niin joudut kustantamaan vaihdon aiheuttamat kulut itse.

Näiden tuotteiden tilaaminen etäkauppana ei ole toki pakollista ja voit aina sopia myös esim. sovituskäynnin tai noudon varastollemme. Käynnit tulee sopia kanssamme ennakkoon sähköpostitse (info@supernova.fi), jotta osaamme varmasti olla paikalla kun saavut. Metritavarana myytävillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta lainkaan.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 11.2.2022.

Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Supernovan GDPR-tietosuojaseloste löytyy täältä: Tietosuojaseloste

Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.

Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen yhden miehen pienyritys.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot tärkeimmiltä kohdiltaan alle lyhyeen listaan. Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot löytyvät alla olevan listan alapuolelta. :

  • Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta. Huomioi että myymämme tuotteet ovat ylijäämää, ne eivät ole siis uusia tehdastuotteita. Ylijäämä voi olla käyttämättömänäkin kymmeniä vuosia vanhaa.
  • Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne on kuvailtu ja ylijäämän kohdalla kuvaukset ovat koko erän yleiskuvauksia, eli esim. käytetyssä tuotteessa on yleensä käytönjälkiä, hyväkuntoinen tuote on keskimäärin hyvässä käyttökunnossa ja käyttämätön tuote on siisti ja parhaiden tietojemme mukaan aidosti käyttämätön tai ainakin uudenveroinen. Lue kuvaukset huolellisesti ja kysy tarvittaessa lisää sähköpostitse, autamme mielellämme.
  • Käytetyt ja käytöstä poistetut (myös käyttämättömät) suojaus-/suojelutuotteet/pamput/suojaliivit/kaasunaamarit/kaasunaamarien suodattimet/palosuojatut tuotteet/yms. myydään vain keräilyyn ja niitä ei tule käyttää suojauskäyttöön. Ne eivät ole henkilönsuojaimia. Vanhojen suodattimia ei tule koskaan käyttää! Lisätietoja: “Suojelutuotteiden rajoitukset”: https://www.supernova.fi/page/28/
  • Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut (palvelun tarjoajana: Paytrail).
  • Kaikki palautukset maksetaan samalla maksutavalla millä alkuperäinen tilaus on maksettu. Eli esim. luottokorttien kohdalla palautus kohdistuu luottokorttiin/sen saldoon tai seuraavaan luottokorttilaskuun ja verkkopankilla maksetun tilauksen palautus tilitetään samalle tilille mistä maksu lähti. tms.
  • Toimitustapoina DB Schenker Noutopistepaketti, Itellan Ovelle- ja Postipaketti, Postin kirje, Postin Pikkupaketti sekä Matkahuollon XXS ja Lähelle paketit. Tukkutilauksissa myös rahti ja Matkahuollon Bussipaketti mahdollinen.
  • Smart Guard Systems Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän sisällä. Vain maksetut tilaukset toimitetaan.
  • Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus paketin vastaanottohetkestä alkaen. Huomioi, että palautusoikeutta on taloussyistä tuotekohtaisesti rajoitettu mm. metrittäin/kiloittain myytävissä tuotteissa, poistotuotteissa ja kaasunaamareissa. Tämä on kerrottu selvästi jokaisen tuotteen omassa tuotekuvauksessa.
  • Tilatun tavaran/paketin noutamatta jättäminen ei uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Supernovalla on oikeus vähentää mahdollisesta palautussummasta noutamattoman lähetyksen aiheuttamat aidot toimituskulu tappiot täysimääräisesti. Ylimääräisiä kuluja ei peritä.
  • Yritys- ja tukkutilauksiin sekä erillismaahantuonti tilauksiin ei anneta ilmaista palautusoikeutta.
  • Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen.
  • Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai esim. pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
  • Supernova.fi ei vastaa ohjeiden vastaisesti, huolimattomasti, laittomasti tai tahallaan väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista vahingoista tai vaaratilanteista.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen:

  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero.
  • Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
  • Alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee AINA olla huoltajan suostumus tilauksen suorittamiseen.
  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia. Me teemme samoin.
  • Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät supernova.fi:n kotisivulla.
  • Supernova.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja supernova.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille. Poikkeuksena viranomaiset, joilta myös vaaditaan aina virallinen lupa tietojen luovutukseen.
  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
  • Tilauksen jättämisen jälkeen supernova.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
  • Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Supernova.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla asiakkaan antamaan email-osoitteeseen.
  • Supernova.fi:in vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
  • Kaikki Supernova.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa (tilauksen vastaanottamisesta alkaen) takaisin supernova.fi:iin.
  • Selvissä tuotevirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
  • Supernova.fi ei ole vastuussa valmistajien tai tukkurien sivuilla olevista tiedoista tai mielipiteistä.
  • Supernova.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
  • Supernova.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän kuluessa.

Hinnat:

  • Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, kuten se on tuotetiedoissa ilmoitettu. Kaikkien myytävien tuotteiden hinnat on esitelty kunkin tuotteen tuotekuvauksessa ja ne näkyvät aina myös ostoskorissa tuotekohtaisesti.
  • Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu maksun yhteydessä ennen lopullista hyväksymistä ja tilausvahvistuksessa.
  • Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
  • Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy siihen lisättävien tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Tilauksessa olevien vanhojen tuotteiden hinta ei muutu.
  • Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetieto virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
  • Selvissä hintavirhe tapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron luotisuojaliivi erehdyksen vuoksi myydään 4 eurolla tai 1000 euron joukkueteltta myydään 10 eurolla.

Toimitus:

  • Supernova lähettää maksetut tilaukset asiakkailleen yleensä 1-4 päivän käsittelyajalla, riippuen tilaushetkestä. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti/Matkahuolto/Schenker kuljettaa paketit yleensä 1-4 arkipäivässä perille. Iso osa paketeista saadaan matkaan tilausta seuraavana arkipäivänä.
  • Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos tämä on mahdollista. Ota yhteyttä meihin ennen palautusta sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita supernova.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kahden viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan tulee hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Asiasta voidaan tosin neuvotella ja pitempikin säilytys on mahdollinen erikseen sovittaessa.
  • Varaamme oikeuden muuttaa paketin toimittajaa, jos asiakkaan valitseman toimittajan lähetysjärjestelmässä on pitempiaikaisia ongelmia (Matkahuollon, Schenkerin ja Postin lähetysjärjestelmissä on satunnaisesti tietoteknisiä ongelmia) ja tilattu paketti on mahdollista toimittaa muun toimittajan kautta asiakkaan valitsemaan samaan noutopisteeseen. Esim. Näin toimitaan jos Postin lähetysjärjestelmä ei toimi koko päivänä ja paketti on mahdollista toimittaa samaan noutopisteeseen esim. DB Schenkerin tai Matkahuollon pakettina. Mahdolliset toimituskulujen erotukset palautetaan tällöin asiakkaalle ja ylimääräisiä lähetyskuluja ei veloiteta.

Maksuehdot:

  • Tilaus voidaan maksaa Paytrail-maksupalvelun monipuolisilla maksutavoilla (Verkkopankki, luottokortit, lasku/osamaksu, yms.) tai etukäteen normaalina tilisiirtona tilillemme. Tilisiirrolla maksetut tilaukset toimitetaan vasta kun maksu on ehtinyt tilillemme.
  • Osa laskulla/osamaksulla tapahtuvista maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi maksupalveluntarjoajalle.
  • Tilisiirrolla maksettaessa maksuaika on 10pv. Maksamattomat tilaukset peruutetaan kun 10pv on kulunut.
    Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Paytrail -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
  • Verkkokauppamme lopullisesta ostoskorista käy aina ilmi tuote/tuotteet, jota olet tilaamassa sekä kaikki tilauksen kustannukset, mukaanlukien Alv. Kuljetuskustannus ilmoitetaan heti kun asiakas on valinnut ja vahvistanut haluamansa kuljetustavan.
  • Kaikkien tuotteiden hinnat ovat selkeästi esillä jokaisessa verkkokauppamme tuotteessa. Erillisestä pyynnöstä ja asiakkaan kanssa sopien voimme aina myös lisätä tilauksen mukaan ilmaista materiaalia (1kpl / yli 20 Euron tilaus), siitä ei koskaan pyydetä maksua.

Peruutukset, Palautukset ja palautusoikeus:

  • Jos haluat perua tekemäsi verkkokauppaostoksen, sinun on ilmoitettava tästä myyjälle selkeällä tavalla viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Sinun ei tarvitse esittää perusteluja sille, miksi haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Peruutus-/palautusilmoituksen voit tehdä Supernovaan helpoiten sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Verkkokaupassamme on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus joka koskee suurinta osaa tuotteista.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • Palautuksesta/peruutuksesta tulee ilmoittaa meille sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Palautus maksetaan aina 14pv sisällä palautuksen saapumisesta ja palautusilmoituksen vastaanottamisesta.
  • Joissain tuotteissa, kuten poistotuotteet, kiloittain myytävät materiaalit ja kaasunaamarit ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta.
  • Metrituotteissa palautusoikeutta ei ole lainkaan.
  • Itse pakettien toimittajakohtaiset palautusohjeet löydät täältä: Kuinka teen palautuksen?
    *Jos tuotteella ei ole ilmaista palautusoikeutta, on se ilmoitettu selvästi kunkin tuotteen tuotekuvauksessa ja Asiakaspalautuspaketti-palvelun/tms. käyttäminen on tällöin kiellettyä. Nämäkin tuotteet saa aina palauttaa, mutta näiden tuotteiden palautustilanteessa asiakkaan tulee maksaa paketin lähetyskulut itse.
  • Omakustanteisessa palautuksessa voi vapaasti käyttää Matkahuollon tai Postin, yms. pakettipalveluita, eli palautusta ei tarvitse tehdä samasta noutopisteestä mistä paketin vastaanotti. Suosittelemme kuitenkin käyttämään aina seurantakoodillisia lähetystapoja!
  • Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa. Kaikkea saa aina sovittaa ja kokeilla. Ulkokäyttö, tupakoiminen ja esim. peseminen on kielletty. Alusvaatteiden sovittaminen tulee aina suorittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle. Sovituksen yhteydessä vaatteisiin mahdollisesti tarttuneet lemmikinkarvat tulee poistaa tuotteista ennen niiden palautusta. Ota yhteyttä jos palautus mietityttää!
  • Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja mahdollisimman siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla ja sovittaa tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa..
  • Palauttaminen on kuluttajalle palautusoikeudellisissa tuotteissa maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
  • Kirjeitse tilatut tuotteet tulee aina myös palauttaa meille vain ja ainoastaan kirjeitse.
  • HUOM! Kaikki vaihtolähetykset meiltä asiakkaalle suoritetaan normaaleilla Matkahuollon/Itellan/DB Schenkerin pakettipalveluilla, näissä toimituksissa ei käytetä kotiinkuljetusta vaikka alkuperäinen tilaus olisikin tilattu kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen saa aina vaihtopakettiin lisämaksusta, maksun suuruus perustuu paketin painoon ja sen hetkiseen Postin/yms. toimijan listahintaan.
  • Pelkkä tilatun tavaran/paketin noutamatta jättäminen ei vuonna 2014 voimaantulleiden etäkauppaa koskevien sääntöjen ja verkkokauppalain mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos paketti palaa meille noutamattomana, odotamme asiakkaan yhteydenottoa ja lähetys varastoidaan hyllyymme vuoden ajaksi. Noutamattomien pakettien aiheuttamat tappiot ja palautuneen paketin toimituskulut peritään asiakkaalta ennen kuin paketti voidaan uudelleentoimittaa. Jos asia käsitellään palautuksena, niin vähennämme palautuksesta paketin toimituskulujen suuruisen summan (paketin toimituskulut molempiin suuntiin, eli painosta riippuen alkaen n. 15-20 Euroa).
  • Tavallinen 14 vuorokauden peruuttamisaika pitenee silloin, jos myyjä ei kerro peruuttamisoikeuteen liittyvistä ehdoista tai jos myyjä ei varmista, että hyväksyt tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden. Nämä tiedot on aina annettu sekä tilauksen yhteydessä hyväksyttävissä ehdoissa (tilausta ei voi suorittaa ilman ehtojen hyväksymistä), että myös yksittäisissä tuotteissa. Verkkokauppamme ostoskorista käy aina selkeästi ja yksiselitteisesti ilmi tuote/tuotteet, jota olet tilaamassa sekä kaikki tilauksen kustannukset, mukaanlukien Alv. Mitään ylimääräisiä jälkikustannuksia tai maksuja ei jo ostetuista tuotteista pyydetä tai peritä.
  • Jos sinulle ei ole annettu tietoa verkkokauppaostokseesi kuuluvan peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista, peruuttamisaika pitenee 12 kuukauteen. Tämä 12 kuukautta alkaa siitä hetkestä, jolloin alkuperäinen 14 päivän peruuttamisaika päättyi. Peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevia ehtoja ovat muun muassa se, miten ja minkä ajan kuluessa ostoksen perumisesta on ilmoitettava. Myyjä voi korjata puutteelliset tiedot tänä aikana. Tällöin peruuttamisaikasi päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jolloin sait korjatut tiedot.

TUOTEPALAUTUKSET AINA:

  • Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin ilmoitit meille palautuksesta. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. Huomioi että kaikissa tuotteissa, mm. poistotuotteet, keräilytuotteet, kaasunaamarit, ei ole ilmaista palautusoikeutta. Myös tuotteet joissa ei ole ilmaista apalautusoikeutta voi aina palauttaa, palautuspaketin kulut vain täytyy maksaa itse lähetyspisteessä.
  • Älä lähetä palautuksia maksullisilla lähetystavoilla kuten Postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei taloussyistä voida vastaanottaa.
  • Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
  • Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Jos maksoit tilauksesi tilisiirrolla, niin rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin esim. käsialasta johtuvat virheet karsiutuvat pois.
  • Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Esim. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Samoin DB Schenkerin paketeissa.
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme paketin meille mahdollisesti aiheuttamat tappiot/kulut asiakkaalta voimassa olevan Itellan/Matkahuollon hinnaston mukaan.
  • Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, Supernova.fi ei voi hyväksyä palautusta.
  • Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
  • Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, ulkomaan tilauksissa asiakas maksaa aina itse palautuskulut täysimääräisesti.

Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:

  • Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina supernova.fi:iin.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
  • Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä tuotteen/paketin vastaanotto hetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä tilisiirrolla maksettujen tilausten kohdalla asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei voida käsitellä.
  • Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla jälkikäteen vaikea tarkistaa, muistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi