Palautus- ja vaihto-ohjeet

Menikö jokin väärin?

Toimitimme teille S-koon napapaidan, vaikka tilasitte kenttäkeittimen? Nou hätä! Alla ohjeet palautukseen ja vaihtoon:

Ole ystävällinen ja lue ohjeet huolella ainakin ensimmäisen palautuksen yhteydessä. Tarkat vaihto- ja palautusohjeet ovat eriteltyinä tilauksessa käytetyn toimitustavan mukaan. (Kirje, Postin paketti, Matkahuollon paketti.)

Ohjeet päivitetty viimeksi 29.3.2016.

Palautuksen yhteyteen on hyvä lisätä vapaamuotoisesti paperille kirjoitettu selvitys palautuksen syystä. Lisää mukaan myös nimi ja osoite tai vaikka kopio tilauskuitista. Rahallisten palautusten kohdalla myös tilinumero mihin haluatte palautukset maksettavan tulee lisätä mukaan. Ole hyvä ja kirjoita tilinumero selvällä käsialalla ja FI-alkuisessa IBAN muodossa. Vaihtojen kohdalla kannattaa aina ottaa meihin ensin yhteyttä, jotta voimme tarkistaa ja varata haluamasi koot/tuotteet jo valmiiksi.

Supernova noudattaa kaikissa asiakasuhteissaan hyvää kauppatapaa ja etäkauppaa koskevia säännöksiä. Alla olevat säännöt on tehty siksi, että kaupanteko olisi kaikille osapuolille reilua. Jos me lähetämme teille käyttämättömässä kunnossa olevan takin, niin on yksinkertaisesti reilua että me saamme myös sellaisen takaisin, jos se ei teille jostain syystä sovi. Ole siis ystävällinen ja noudata seuraavia yksinkertaisia sääntöjä:

  • Kaikki normaalihintaisten pakettitilausten palautukset tulee suorittaa Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon Asiakaspalautus-pakettina. Emme voi taloussyistä vastaanottaa millään muilla tavoilla lähetettyjä palautuspaketteja. Lue aina ennen palautusta ajantasaiset palautusohjeet näistä ohjeista.
  • Jos palautatte tuotteen johon ei jostain syystä ole voitu myöntää ilmaista palautusoikeutta, niin paketin kulut on maksettava kokonaan itse Matkahuollon tai Postin tiskillä. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Topper Uniformin-tuotteet ja kiloittain myytävät materiaalierät.
  • Kirjetilausten mahdolliset palautukset tulee suorittaa myös kirjeitse. Kirjepalautusten lähetyskulut (Max. 2.00 Euroa) palautetaan asiakkaalle jälkikäteen.
  • Ovelle-pakettien kuluja ei voida hyvitetään palautuksissa täysimääräisesti, sillä kyseessä on ylimääräinen ja vapaaehtoinen palvelumaksu. Palautuneen Ovelle-paketin kuluista hyvitetään aina vain Postin normaalipaketin (5,00 Euroa) mukainen osuus.
  • Kuluttajan tulee tehdä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tuotteet 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.
  • Ole hyvä ja palauta kaikki samassa paketissa, vaikka palauttamasi asiat olisivat saapuneet sinulle esim. kahdesta erillisestä tilauksesta. Ystävän teko on se!
  • Palautettavien tuotteiden tulee olla samassa kunnossa kuin missä ne teille saapuivat. Kaikkea saa sovittaa ja kokeilla siististi, mutta käyttöön ei saa ottaa. Mahdolliset pakkaukset saa aina avata.
  • Ulkokäyttö ja mm. pesu ehdottomasti kielletty. Sovita ja kokeile tuotteita kuten tekisit tavallisessa kaupassa. Alusvaatteita tulisi sovittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle.
  • Tupakointia ja kotieläinten kanssa peuhausta tulee välttää sovituksen aikana. Tupakanhajuisia, nuotionsavuisia, hienhajuisia, yms. hajuhaitallisia palautuksia ei voida hyväksyä, sillä niiden jälleenmyynti Supernovassa ei ole mahdollista.
  • Käyttöönotettuja tai käytössä vahingoittuneita tuotteita ei voida hyvittää tai vaihtaa. Tuotteen tulee säilyttää myyntiarvonsa sellaisenaan. Supernova myy kuitenkin pääosin käyttämätöntä tai uudenveroista tuotteistoa.
  • Yritystilausten kohdalla palautuskulut maksaa palautuksen lähettävä yritys. Ota aina ensin yhteyttä.
  • Huomaa että noutamattomana palautuneita paketteja ei käsitellä palautuksina, vaan ne varastoidaan asiakkaan yhteydenottoon asti.
  • Supernovalla on aina oikeus valita asiakkaansa ja esim. kieltäytyä toimittamasta tilauksia asiakkaalle, joka toistuvasti aiheuttaa toiminnallaan yritykselle tappioita. Tahallisten väärinkäytösten tai rikosten kohdalla kaikki yrityksellemme aiheutuneet ylimääräiset kulut peritään täysimääräisesti.

“Asiakaspalautuspaketti” on Itellan/Matkahuollon sopimuspalvelu, jonka avulla Supernova säästää pienen osuuden jokaisen palautuvan paketin kuluista. Hieman edukkaampi hinta selittyy sillä, että asiakaspalautuspaketit matkaavat hieman hitaammin ja vähemmällä käsittelyllä, kuin tavalliset paketit. Pienikin pakettikohtainen säästö on kaikille osapuolille tärkeää, sillä kaikki palautus- ja vaihtopaketeista aiheutuvat kulut joudutaan kuitenkin ennen pitkää lisäämään tuotehintoihin ja lienee edelleen kaikille mukavampi, jos pystymme aina myymään kaiken mahdollisimman edullisesti? Yleisin palautuspakettien käsittelypäivä on seuraava mahdollinen Tiistai tai Keskiviikko laskettuna paketin saapumispäivästä, tämä riippuu edellisen viikonlopun tilausruuhkista.

————————————————————————————————————————————————————————————

KIRJETILAUKSET

Kirjetilausten mahdolliset palautukset ja vaihdot tulee suorittaa myös kirjeitse. Normaalin Asiakaspalautuspaketin käyttäminen kirjelähetysten palauttamiseen ei ole kustannussyistä mahdollista. Ota tarvittaessa yhteyttä ennen palautuksen tekemistä. Kirjetilausten palautuskustannukset palautetaan asiakkaalle jälkikäteen, eli joudut maksamaan kirjepalautuksen kulut Postissa tai postimerkeillä itse. Voit toki halutessasi käyttää muitakin lähetysmuotoja, kuin kirje, mutta kaikkien kirjetilausten palautuksissa maksimi hyvityssumma on 2.00 Euroa. Liitä kirjeen mukaan selvällä käsialalla kirjoitettu IBAN-muotoinen tilinumero palautusta varten.

Osoita kirjepalautukset meille osoitteella:

Smart Guard Systems Oy
PL 50
10301 Karjaa
————————————————————————————————————————————————————————————

Palautus omalla kustannuksella

Jos palautatte tuotteen johon ei jostain syystä ole voitu myöntää ilmaista palautusoikeutta, niin paketin kulut on maksettava kokonaan itse. Tälläisiä tuotteita ovat mm. Topper Uniformin-tuotteet, satunnaiset poistoerät, jotkin hyvin raskaat tuotteet ja esim. kiloittain myytävät materiaalierät. Tälläisiä tuotteita on hyvin vähän ja ilmaisen palautus-/vaihto-oikeuden puuttuminen on aina kerrottu kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa. Lähetä palautus oman valintasi mukaan Matkahuollolla tai Postilla normaalissa paketissa alla olevaan osoitteeseen. Paketin hinta tulee kustantaa itse Postissa tai Matkahuollossa lähetyksen yhteydessä, eli asiakaspalautuspaketin käyttö ei ole sallittua. Liitä paketin mukaan selvällä käsialalla kirjoitettu IBAN-muotoinen tilinumero palautusta varten.

Smart Guard Systems Oy
Pohjoispellonkatu 13 talo 6
10320 Karjaa
(Puh: 0503315049)!

————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautus DB Schenker:

Voit palauttaa lähetyksen lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu. Lähetystunnus saapuu luoksesi tekstiviestissä, joten löydät sen puhelimestasi. Huom! Alkuperäisessä paketissa ollut kollitarra kannattaa säilyttää, koska se nopeuttaa palauttamista huomattavasti.

Paketin palautusosoite:
Smart Guard Systems Oy
Pohjoispellonkatu 13
Talo 6
10320 Karjaa

————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautus MATKAHUOLLON kautta:

Toimita palautukset henkilökohtaisesti siihen noutopisteeseen, mistä noudit paketin. Ilmoita noutopisteelle, että kyseessä on Smart Guard Systems Oy:n verkkokaupan asiakaspalautus ja että palautuksen palautustunnus on 9511940. Noutopiste liimaa palautettavaan pakettiin osoitetarran tai kuitin paikanpäällä. Lähellä-paketin tai Bussipaketin palautuksessa helpottaa aina jos palauttaa lähetyksen siinä pussissa / laatikossa, jossa on lähetyksen vastaanottanut ja jossa luettavissa on vielä alkuperäinen osoitetarra. Jos palautettava tuote on huomattavasti pienempi kuin lähetyslaatikko, se kannattaa pakata pienempään pakkaukseen, tällöin on hyvä ottaa alkuperäisen lähetyksen lähetyslappu irtonaisena mukaan, jotta noutopisteen työntekijä saa palautuksen onnistumaan nopeammin. Liitä paketin mukaan selvällä käsialalla kirjoitettu IBAN-muotoinen tilinumero palautusta varten.

Yrityksemme osoite:

Smart Guard Systems Oy
Pohjoispellonkatu 13
Talo 6
10320 Karjaa
(Palautustunnus: 9511940)

————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautus POSTIN kautta

Viekää tuote Postiin ja ilmoittakaa haluavanne suorittaa verkkokauppapaketin asiakaspalautuksen. Katso palautusosoite alta. Huom! Huomioi ystävällisesti että kaikki palautukset tulee suorittaa asiakaspalautuspakettina! Taloussyistä emme voi lunastaa postiennakkolähetyksiä tai muita maksullisia palautuksia. Jos palautuspaketissa on seurantakoodi, niin napatkaa se varmuudeksi talteen. Olkaa hyvä ja pakatkaa tuotteet huolellisesti. Liitä paketin mukaan selvällä käsialalla kirjoitettu IBAN-muotoinen tilinumero palautusta varten.

Yrityksemme asiakaspalautusosoite:

625049
Oy Smart Guard Systems Ltd
Pohjoispellonkatu 13
Talo 6
10320 Karjaa

HUOM! Osoitteen yläpuolella oleva numerosarja on Itellan asiakaspalautussopimuksemme sopimustunnus. Kyseinen tunnus tulee kirjoittaa kyseisellä tavalla osoitteemme yläpuolelle.
————————————————————————————————————————————————————————————

Asiakaspalautus kotimaan DHL Express Ovelle tilausten yhteydessä

Kaikkien kotimaan DHL-tilausten yhteydessä täytyy asiakaspalautukseen käyttää Postin Asiakaspalautusta. Katso ohjeet yläpuolelta!

————————————————————————————————————————————————————————————
Customer return on international DHL Worldwide- orders:

The return costs must be fully covered by the returner/sender. Please send the parcel to the following address:

Oy Smart Guard Systems Ltd
Pohjoispellonkatu 13 talo 6
10320 Karjaa
Finland
(+358503315049)

——————————————————————————————————————————————————

Jos palautusten teko tuntuu edelleen hankalalta tai teillä on asiaan liittyviä muita kysymyksiä, niin voitte vapaasti olla yhteydessä meihin alla olevin yhteystiedoin. Suosittelemme sähköpostia, sillä meillä on monesti sen verran hektinen aikataulu, ettei puhelimeen yksinkertaisesti ehditä vastata. Kauppiaalla on kuitenkin vain yksi käsipari ja jos toinen on kiinni teippikoneessa ja toinen paketissa, niin…

Ystävällisin terveisin,
Marko Niinimäki
Smart Guard Systems Oy
info@supernova.fi
www.supernova.fi / 0503315049

————————————————————————————————————————————————————————————

EU:n etäkaupan säännökset uudistuivat 13.6.2014, mutta Supernovassa asianmukaisesti suoritettu vaihto ja palautus on asiakkaillemme edelleen suurimmaksi osin toimituskuluiltaan ilmainen Suomeen toimitettujen kuluttajatilausten yhteydessä. Joidenkin tuotteiden kohdalla mahdollinen palautus ja vaihto suoritetaan asiakkaan kustannuksella, mutta tämä on tällöin ilmoitettu tuotteen tuotekuvauksessa. Tälläisiä tuotteita ovat mm. monet myymämme Topper Uniform-vaatteet ja asusteet, sekä kilotavarana myytävä ylijäämävaate-materiaali. Näiden tuotteiden kohdalla tämä on toki huomioitu hinnoittelussa ja hinnoissa ei ole piilotettuja “palautusvaroja”. Saat siis tuotteesi huomattavasti edullisemmin, mutta jos esim. haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, niin joudut kustantamaan vaihdon aiheuttamat kulut itse. Näiden tuotteiden tilaaminen etäkauppana ei ole toki pakollista ja voit aina sopia myös esim. sovituskäynnin tai noudon varastollemme. Käynnit tulee sopia sähköpostitse, jotta osaamme varmasti olla paikalla kun saavut. Metritavarana myytävillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Ole ystävällinen ja lähetä meille ennen palautuksen lähettämistä viesti palautusaikeistasi. Jos mahdollista, niin erittele palautettavat tuotteet. Tämä ei ole pakollista, mutta se antaa meille mahdollisuuden vähentää turhia palautuksia ja täten säästää kaikkien osapuolien vaivaa ja rahaa. Jokainen palautus maksaa meille kuitenkin ihan normaalin, paketin painoon perustuvan toimituskulun (tällä hetkellä alkaen n. 7-8 Euroa) ja vaihto kaksinkertaisen (alkaen n. 15-16 Euroa), koska vaihtopaketti seilaa ensin meille ja sitten takaisin sinulle. Varsinkin hyvin edullisten tuotteiden kohdalla palautus on taloudellisesti hyvin raskas prosessi.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 8.5.2017.
Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.

Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen pienyritys.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot (tärkeimmiltä kohdiltaan) alle lyhyeen listaan, lue toki pitemmänkin kaavan mukaan. :

  • Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta.
  • Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne on kuvailtu ja kuvaukset ovat koko erän yleiskuvauksia, eli esim. käytetyssä tuotteessa on yleensä käytönjälkiä, hyväkuntoinen tuote on keskimäärin hyvässä käyttökunnossa ja käyttämätön tuote on siisti ja parhaiden tietojemme mukaan aidosti käyttämätön tai ainakin uudenveroinen. Lue kuvaukset huolellisesti ja kysy tarvittaessa lisää sähköpostitse.
  • Käytetyt ja käytöstä poistetut (myös käyttämättömät) suojaus-/suojelutuotteet/pamput/suojaliivit/kaasunaamarit/kaasunaamarien suodattimet/yms. myydään vain keräilyyn ja niitä ei tule käyttää suojauskäyttöön. Ne eivät ole henkilönsuojaimia. Vanhojen suodattimia ei tule koskaa käyttää!
  • Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut (palvelun tarjoajana: Checkout Finland Oy).
  • Toimitustapoina DB Schenker Noutopistepaketti, Itellan Ovelle- ja Postipaketti, Postin kirje, DHL paketit sekä Matkahuollon paketit. Tukkutilauksissa myös rahti mahdollinen.
  • Smart Guard Systems Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän sisällä. Vain maksettut tilaukset toimitetaan.
  • Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön ja se on edelleen samassa kunnossa kuin toimitettaessa. Palautettava tuote ei esim. saa olla pesty. Huomioi, että palautusoikeutta on rajoitettu mm. metrittäin/kiloittain myytävissä tuotteissa.
  • Kaikki takuukorjaukset ja palautukset asiakaspalautuspakettina. Ole hyvä ja ota ensin yhteyttä.
  • Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on 2,00 Euroa. Myös kirjetilausten vaihdot on suoritettava kirjeitse.
  • Yritystilauksiin ei anneta automaattisesti ilmaista palautusoikeutta, ota aina ensin yhteyttä!
  • Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen!
  • Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai esim. pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
  • supernova.fi ei vastaa ohjeiden vastaisesti, huolimattomasti, laittomasti tai tahallaan väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista vahingoista tai vaaratilanteista.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen:

  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä mielellään myös puhelinnumero.
  • Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
  • Alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee olla huoltajan suostumus tilauksen suorittamiseen.
  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia. Me teemme samoin.
  • Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät supernova.fi:n kotisivulla.
  • Supernova.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja supernova.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille. Poikkeuksena viranomaiset, joilta myös vaaditaan virallinen lupa tietojen luovutukseen.
  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
  • Tilauksen jättämisen jälkeen supernova.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
  • Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Supernova.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla.
  • Supernova.fi:in vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
  • Kaikki Supernova.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin supernova.fi:iin.
  • Selvissä tuotevirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
  • supernova.fi ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista tai mielipiteistä.
  • supernova.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
  • supernova.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän kuluessa.

Hinnat:

  • Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, kuten se on tuotetiedoissa ilmoitettu.
  • Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu maksun yhteydessä ennen lopullista hyväksymistä ja tilausvahvistuksessa.
  • Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
  • Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy siihen lisättävien tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Tilauksessa olevian vanhojen tuotteiden hinta ei muutu.
  • Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
  • Selvissä hintavirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron luotisuojaliivi erehdyksen vuoksi myydään 40 eurolla tai 1000 euron joukkueteltta myydään 10 eurolla.

Toimitus:

  • Supernova.fi toimittaa tuotteitaan asiakkailleen yleensä 1-4 päivän käsittelyajalla.Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa paketit yleensä 1-4 arkipäivässä perille.
  • Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos tämä on mahdollista.
  • Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita supernova.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kahden viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan tulee hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen.

Maksuehdot:

  • Tilaus voidaan maksaa Checkout-maksupalvelun monipuolisilla maksutavoilla (Verkkopankki, luottokortit, lasku/osamaksu, yms.) tai etukäteen normaalina tilisiirtona tilillemme.
  • Osa maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi maksupalveluntarjoajalle.
  • Etukäteen tai verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat tilaukset peruutetaan 10pv sisällä.
    Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Checkout -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Palautusoikeus:

  • Verkkokaupassamme on yleinen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus kaikissa normaalituotteissa. Joissain tuotteissa ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta. Tämä on tällöin kerrottu kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa. Metrituotteissa palautusoikeutta ei ole lainkaan.
  • Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa. Kaikkea saa aina sovittaa ja kokeilla. Ulkokäyttö ja esim. peseminen on kielletty. Alusvaatteiden sovittaminen tulee aina suorittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle. Sovituksen yhteydessä vaatteisiin mahdollisesti tarttuneet lemmikinkarvat tulee poistaa tuotteista ennen niiden palautusta!
  • Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla ja sovittaa tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tuleekin olla myyntikelpoisessa kunnossa. Palautusoikeutta ei ole esim. määrämittaan leikatuilla kankailla ja folioilla, palautusoikeuden puuttumisesta ilmoitetaan tuotekuvauksessa.
  • Palauttaminen on kuluttajalle palautusoikeudellisissa tuotteissa maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
  • Kirjeitse tilatut tuotteet tulee aina myös palauttaa meille vain ja ainoastaan kirjeitse, myös siinä tapauksessa että olemme tilatun määrän vuoksi joutuneet muuttamaan kokonaistoimituksen paketiksi. Kirjetilausten kohdalla ei taloussyistä saa käyttää Asiakaspalautuspaketteja!
  • Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on 2,00 Euroa.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • HUOM! Kaikki vaihtolähetykset meiltä asiakkaalle suoritetaan normaaleilla Matkahuollon/Itellan/DB Schenkerin pakettipalveluilla, näissä toimituksissa ei käytetä kotiinkuljetusta vaikka alkuperäinen tilaus olisikin tilattu kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen saa aina vaihtopakettiin lisämaksusta, maksun suuruus perustuu paketin painoon ja sen hetkiseen Postin/DHL:n listahintaan.
  • Pelkkä tilatun tavaran noutamatta jättäminen ei uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos paketti palaa meille noutamattomana, odotamme asiakkaan yhteydenottoa ja lähetys varastoidaan hyllyymme vuoden ajaksi. Noutamattomien pakettien aiheuttamat lisätoimituskulut peritään asiakkaalta ennen kuin paketti voidaan uudelleentoimittaa. Laskutus perustuu käytetyn paketintoimittajan hinnastoon.

TUOTEPALAUTUKSET AINA:

  • Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin vastaanotit paketin. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. Ohjeet löytyvät kauppamme etusivulta.
  • Älä lähetä palautuksia muilla tai maksullisilla lähetystavoilla, esim. postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei taloussyistä voida vastaanottaa.
  • Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
  • Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin esim. käsialasta johtuvat virheet karsiutuvat pois.
  • Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Esim. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Samoin DB Schenkerin paketeissa.
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan Itellan/Matkahuollon hinnaston mukaan.
  • Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, supernova.fi ei voi hyväksyä palautusta. Tavaraa ei palauteta ennen kun meille aiheutuneet ylimääräiset toimituskulut on hyvitetty täysimääräisesti tilillemme Itellan/Matkahuollon/Schenkerin hinnaston mukaisesti.
  • Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
  • Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, ulkomaan tilauksissa asiakas maksaa kaikissa tapauksissa aina itse palautuskulut täysimääräisesti.

Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:

  • Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina supernova.fi:iin.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
  • Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei voida käsitellä.
  • Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi