Yleisimmät kysymykset / vastaukset

Rekisteröityminen:
Rekisteröityminen tapahtuu ensimmäisen tilauksen maksun yhteydessä. Rekisteröityminen on täysin vapaaehtoista ja rekisteröinnin yhteydessä tallennetaan vain yleiset nimi- ja toimitusosoitetiedot. Tietoja ei luovuteta kenellekään ulkopuoliselle (poikkeuksena asiakkaan oma pyyntö tai viranomaisen lakiin perustuva pyyntö), eikä niitä siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Toimituskulut:

  • Matkahuollon Lähellä-paketit painosta riippuen alk. 4,95 € (Max. 30kg)
  • Postin paketit painosta riippuen alk. 5,95€ (Max. 25kg)
  • Kangasmerkit kirjeellä 2,00 €
  • Pientarvikkeet Postin Pienpaketissa 4,95 €
  • Lisäksi kaikki tuotearvoltaan yli 100 Euron tilaukset ilman toimituskuluja em. toimitustavoilla! Hinnat ovat samat joka puolelle Suomeen. Lisäksi tarjolla on Postin Kotipaketti-pakettipainosta riippuen alkaen 12,95 Euroa. 
  • Erityisen isot tai painavat lähetykset lähetetään rahtina tai esim. Matkahuollon monipaketteina. Asia sovitaan tilaajan kanssa erikseen.

Tilaaminen Supernovasta tilaaminen on hyvin helppoa ja äärimmäisen turvallista. Vuodesta 1995 asti toimineena, 100% kotimaisena yrityksenä, tarkoituksemme on tarjota asiakkaillemme luotettavaa verkkokauppaa ja mahdollisimman laadukkaita ylijäämätuotteita. Supernova verkkokauppa on perustettu vuonna 2007.

Selaile sivujamme rauhassa ja tutustu tarjolla oleviin tuotteisiin oman aikataulusi mukaan. Maksutapoihin, toimitustapoihin ja yleisiin ohjeisiimme tutustuminen on suositeltavaa. Kun olet valintasi tehnyt, voit siirtyä itse tilaamisen ihmeelliseen ja yksinkertaiseen maailmaan.

Lue tuotekuvaukset huolella ja lisää haluamasi tuotteisto ostoskoriin. Vaatteiden kohdalla ole tarkkana kokojen suhteen, Olemme antaneet suurimpaan osaan tuotteista hyvinkin tarkat kokotiedot ja pyydämme että näet sen pienen vaivan, että esim. housuja tilatessasi mittaat vyötärösi tai vaatekaapistasi löytyvän ja sinulle varmasti sopivan housun mitat mittanauhalla ja valitset saatuja mittoja parhaiten vastaavan koon valikoimistamme. “Hakuammuntana” tehdyt tilaukset aiheuttavat meille vuosittain paljon ylimääräisiä kuluja turhina palautuksina ja vaihtoina. Kaikki kulut joudutaan lisäämään tuotehintoihin ja se ei luonnollisesti ole kenenkään etu.

Kun ostoskorissasi on haluttu lajitelma tuotteita, voit siirtyä tilauksen viimeistelyyn: Tämä tapahtuu painamalla ostoskorin “Tilaa Tuotteet” nappia. Syötä tilaustietosi annettuihin kenttiin, pakollisia kenttiä ovat Sähköposti, Puhelinnumero, Nimi ja Osoitetiedot. Tarkista että kaikki tiedot ovat oikein! Esim. väärin annettu sähköpostiosoite estää tilausvahvistuksen ja toimitusvahvistuksen perilletulon ja pahimmassa tapauksessa et saa edes paketin saapumisilmoitusta.

Kun toimitusosoite on annettu, on aika valita toimitustapa: Kangasmerkeille ja muille hyvin pienille tuotteille voit tuotekohtaisesti valita myös kirjeen, tällöin kaikkien ostoskorissa olevien tuotteiden täytyy tosin olla kirjeystävällistä sorttia. Isommat tuotteet toimitetaan valintasi mukaan joko DB Schenkerin, Matkahuollon tai Postin normaaleina paketteina. Huomioi, että toimitustapaa ei voi valita, ennen kuin pakolliset Osoite ja Nimitiedot, yms. on syötetty.

Seuraavaksi valitaan maksutapa: Supernovassa on periaatteessa kaksi perusvaihtoehtoa.

“Tilisiirto ennakkoon tilillemme” on nimensä mukaisesti normaali tilisiirto ja jos valitset tämän maksutaan, niin sinulle lähetetään sähköpostitse tilauksesi maksutiedot heti kun olet lopullisesti hyväksynyt ja viimeistellyt tilauksesi. Kun suorituksesi saapuu tilillemme, kuittaamme maksun saapuneeksi ja paketti voidaan toimittaa. Tarkistamme tilimme vähintään kerran päivässä. Maksut ilmaantuvat tilillemme maksajan pankista riippuen heti tai n. 1 arkipäivän viiveellä. Yrityksemme tili on Osuuspankissa joten OP:n maksut saapuvat meille nopeiten. Vain maksetut tilaukset toimitetaan ja jos tilausta ei ole maksettu 10 päivän kuluessa tilaushetkestä, se joudutaan perumaan maksamattomana.

“Paytrail – Maksupalvelu (Luottokortit, Mobilepay ja Verkkopankkimaksut)” on Paytrailin / Nets Oy:n helppokäyttöinen maksuportaali, jonka avulla voit valita juuri sinulle sopivimman maksutavan, oli se sitten normaali verkkopankkimaksu, luottokorttimaksu, puhelinmaksu tai Collector-lasku. Valittuasi sinulle sopivimman maksutavan eteesi avautuneista maksunapeista, sinut siirretään suorittamaan itse maksu valitsemaasi maksupalveluun. Esim. jos valitsit oman pankkisi logon, niin maksu suoritetaan omassa verkkopankissasi. Kun olet suorittanut verkkopankki- yms. maksun, niin muista siirtyä vielä takaisin verkkokauppaamme joko annettua linkkiä klikkaamalla tai odottamalla automaattista siirtymistä. Tämä siirtymä toimii ns. allekirjoituksena maksusta ja verkkokauppamme saa kuittauksen maksun suorituksesta.

HUOM! Supernova ei käytä Posti-/Rahtiennakkoa. Posti-/rahtiennakko on maksullinen palvelu ja se käytännössä enemmän kuin tuplaa asiakkaalle koituvat toimituskulut. Kyseinen toimitustapa ei täten esim. kuulu Postin kanssa tekemäämme sopimukseen ja sitä ei käytetä.

Jos jokin edellä olevista kohdista mietityttää, niin voit aina olla meihin yhteydessä sähköpostitse: info@supernova.fi. Vastaamme aina mahdollisimman nopeasti!

Voiko Supernova tilauksen tilata Pakettiautomaattiin?
Kyllä. Supernovan asiakkaalla on täydet mahdollisuudet valita postinumeronsa mukainen noutopiste, oli se sitten Pakettiautomaatti tai vaikka R-kioski. Tosin jos pakettimme ei mahdu Pakettiautomaattiin tai se on täynnä/rikki, niin se ohjataan Postin tai Matkahuollon toimesta lähimpään, muuhun noutopisteeseen.

Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta?:
Tarkista ensin tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoitteen oikeellisuus, jos osoite on väärin, niin ilmoita siitä meille sähköpostitse ( info@supernova.fi ) ja me korjaamme asian ja saat uuden tilausvahvistuksen. Jos antamasi email-osoite on oikein, niin tarkista sähköpostisi roskaposti ja mainosposti kansiot. Jos sähköpostimme on mennyt jompaan kumpaan laariin, niin voit halutessasi siirtää sen saapumaan jatkossa suoraan inbox:iin lisäämällä osoitteemme ( info@supernova.fi ) ns. sallittujen osoitteiden listalle. Monessa nykyaikaisessa sähköpostissa, mm. gmail.com tuo onnistuu tosin myös “drag and drop” -periaatteella. Jos tilausvahvistus ei ole myöskään roskapostissa, niin laita asiasta meille sähköpostia em. osoitteeseen. Me saamme elantomme myymällä tilattuja tuotteita, joten meillä ei yksinkertaisesti ole mitään syytä olla lähettämättä tilaus- tai toimitusvahvistuksia.

Ostoturvallisuus:
Kauppamme järjestelmä on suojattu hyvin vahvalla SSL-salauksella ja maksuliikennetietoja ei koskaan tallenneta miltään osin kauppamme järjestelmään. Kaikki tilausten maksutapahtumat suoritetaan kauppamme ulkopuolella (esim. asiakkaan omassa verkkopankissa) ja tällöin turvallisuudesta huolehtii esim. asiakkaan oma pankki tai muu Finanssivalvonnan alainen taho.

Palautukset ja vaihdot:
EU uudisti etäkauppaa koskevia sääntöjä 13.6.2014. Supernovassa palautukset ja vaihdot säilyvät edelleen suurimmassa osassa tuotteita ilmaisina asiakkaillemme, vaikka uusien sääntöjen mukaan näin ei enään olisi pakko menetellä. Jos tuotteessa ei ole ilmaista palautusmahdollisuutta tai palautusoikeutta lainkaan, on asia aina kerrottu tuotekuvauksessa. Tälläisiä tuotteita ovat mm. metritavarana/kilotavarana myytävät tuotteet, poistotuotteet, kaasunaamarit, keräilytuotteet, yms.

Pakettien kuluttajahinnat saat helposti selville alla olevien linkkien avulla:

Postin käteishinnat: Postin pakettihinnat

Matkahuollon pakettihinnat: Matkahuollon pakettihinnat

Palautusten yleinen ilmaisuus on mielestämme reilu ja hyvään kotimaiseen kauppatapaan liittyvä ominaisuus, jonka tulemme pitämään voimassa mahdollisimman pitkään kaikissa sen mahdollistavissa tuotteissa. Pyydämme vastineeksi että olette reiluja myös meitä kohtaan ja minimoitte turhien palautusten riskiä jo tilaushetkellä lukemalla tuotekuvaukset huolella ja miettimällä tilattavat kokoluokat omien mittojenne mukaisiksi. Palautukset aiheuttavat kuitenkin yrityksellemme suuret vuosittaiset tappiot (jokainen palautus aiheuttaa meille n. 7-8 Euroa ja vaihto n. 14-15 Euroa puhdasta tappiota) ja kaikki yrityksen kohtaamat kulut on kuitenkin aina lopulta lisättävä tuotehintoihin.

Koska ylijäämässä on aina suhteellisen pienet myyntikatteet, on meidän ollut pakko rajata ilmaisen vaihdon piiristä kaikki tuotteet joiden myyntihinta on alle 15 Euroa. Niiden kohdalla käytetään siis vain suoraa palautusta. Käytännön esimerkkinä: n. 12-15 euron tuotteessa on yleensä vain n. 3-4 euron myytikate, eli meidän on pakko myydää jokaista vaihdettua 12-15 Euron tuotetta kohden 4 uutta samaa tuotetta, jotta tuon yhden vaihdon aiheuttama 15 Euron tappio saadaan katettua myyntikatteilla! Järjetöntä mutta totta ja ennen kaikkea siis täysin järjetöntä!

Palautukset ja vaihdot käsitellään aina mahdollisimman nopeasti, mutta Asiakaspalautuslähetykset ovat kakkosluokan postia ja ne kulkevat asiakkaalta meille päin hieman normaalipostia hitaammin. Varaudu siis ainakin n. 7-14 päivän odotukseen. Joskus nopeammin ja joskus hitaammin, asia riippuu mm. välissä olevien viikonloppujen määrästä. Vaihtojen kohdalla aika on pidempi, sillä paketti matkaa kaksi kertaa välillämme. Lue palautusohjeet etusivultamme ennen palautusten tekoa! Ohjeet löytyvät täältä: Palautus ja vaihto-ohjeet

Armeijaylijäämä:
Aito armeijaylijäämä on eri armeijoiden käytöstä poistettua vaatetusta ja muuta tarpeistoa. Armeijaylijäämä on useimmiten laadullisesti ylivertaista normaaleihin “siviilituotteisiin” verrattuna, sillä armeijatuotteita ei valmisteta ensisijaisesti budjetilla, vaan ne valmistetaan kestämään esim. raskasta ja pitkäaikaista kenttäkäyttöä. Armeijaylijäämän hankkiminen on myös ekologisesti kannattavaa, sillä se on jo olemassa olevaa hyödykettä, joka kestää keskimäärin tavallista raskaampaa ja pidempää käyttöä. Armeijaylijäämätuotteita ei myöskään tuoteta tehtaissa, joissa käytetään lapsityövoimaa tai muuta kurjuutta, vaan yleensä kyseisen maan omissa tai muissa tarkasti valvotuissa tuotantolaitoksissa. Armeijaylijäämässä voi olla ns. varusvaraston tuoksu, siinä voi olla pitkästä varastoinnista johtuvaa pölyä tai muuta röhnää. Jokainen tuote-erä pyritään kuvailemaan mahdollisimman hyvin, jotta saatte oikeansuuntaisen kuvan tarjolla olevista tuotteista. On kuitenkin aina muistettava, että jokainen käytetty T-paita/kenttähousu/reppu/tms. on yhtä yksilöllinen kuin sormenjälki, kun tarpeeksi tarkoin tuotetta tarkastelee.

Onko Ylijäämää turvallista käyttää?:
Ylijäämätuotteet ovat käytöstä poistettua sotilas- tai esim. poliisivarustetta / -vaatetta ja tämä on hyvä muistaa aiotussa käytössä, varsinkin jos olet allerginen jollekkin tietylle ainekselle/materiaalille.

Armeijan housut,paidat, takit, reput, vyöt, kengät, tms. käyttötuotteet ja vaatteet ovat periaatteessa samanlaiset kuin siviilivastineensakin, mutta monesti vain paljon laadukkaammin valmistettuja. Ylijäämätuotteet ovat eri armeijoiden entistä omaisuutta ja armeija tuotteissa ei ole samanlaista tuotetiedotus velvollisuutta, kuin "siviilituotteissa". Ylijäämä on monesti myös hyvin eri ikäistä ja lähtöisin monesta eri tehtaasta, jolloin materiaalit ja esim. tuotteisiin mahdollisesti lisätyt suoja-/kyllästeaineet saattavat erota toisistaan. Täten meillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta tietää esim. minkään tuotteen PFAS-pitoisuutta, vyön solkien nikkelipitoisuutta tai monen tuotteen kohdalla edes materiaali jakoa.

Ylijäämänä myytävät suojaus-/suojelutuotteet ovat kelpoisia vain keräilyyn ja niitä ei myydä tai tule käyttää aitoon suojauskäyttöön. mm. vanhoja kaasunaamareita ei tule käyttää suojanaamareina ja vanhojen suodattimien läpi ei tule milloinkaan hengittää. Sota-aikaisissa ja Neuvostovalmisteissa GP-5 suodattimissa on todettu olevan asbestia ja modernimmissakin suodattimissa voi olla esim. kromi-yhdisteitä, jotka ovat ainakin pitkään käytettyinä terveydelle haitallisia. Kemikaaliherkkien kannattaa myös pestä varsinkin vanhemmat armeijatuotteet huolellisesti ennen käyttöä, sillä armeijoiden käyttämät pesuaineet ja esim. villasuoja-aineet ovat yleensä (ainakin aikaisemmin) sieltä voimakkaammasta päästä.

Jos olet yhtään voimakkaammin allerginen materiaaleille, kyllästeaineille, tms., niin ylijäämä ei valitettavasti sovi sinulle, sillä varsinkin käytettyjen tuotteiden kohdalla meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää minkään tuotteen käyttö, pesu, kyllästys, yms. historiaa. Monesti jopa materiaaleissa joudutaan käyttämään "hyvän arvauksen periaatetta".

Vanhemmat kalastustuotteet:
Supernova myy armeijaylijäämän lisäksi myös paljon ns. vanhempia uistimia. Nämä uistinerät ostetaan monesti loppuerinä tukkuasiakkaidemme myymälöistä, maahantuontitukuilta tai vapailta markkinoilta. Vanhempien tuotteiden pakkauksissa voi olla kulumaa tai ne voivat puuttua kokonaan. Kyseiset tuotteet ovat voineet pyöriä vuosia erilaissa varastoissa tai myymälöissä. Jokainen vanhempi uistinerä on yksilöllinen, joten pyydämme että luet tuotekuvaukset aina huolellisesti. Jos et voi hyväksyä sitä että esim. pakkaamattoman lusikan pinnassa voi olla pientä pintanaarmua tai likaa tai sitä, että uistinpakkauksen pinnassa on edellisen myyjän hintalappuja tai niistä jääneitä liimatahroja/poistovahinkoja, niin nämä tuotteet eivät ole sinua varten. Miksi me sitten näitä myymme? Syy on yksinkertainen. Vanhempi kalastustuote on hyvin usein laadukkaampi, kuin nykyaikaiset kaukomailla valmistetut budjettiuistimet. Kotimaisten merkkien kohdalla myös käsityön osuus ja kotimaisuusaste on paljon korkeampi. Entisajan uistinmestarit tekivät useimmiten tuotteensa aidolla ammattiylpeydellä ja työnjälki sekä valitut materiaalit ovat täten monesti vertaansa vailla. Suomi on täynnä kalamiehiä, jotka ovat menettäneet sen vanhan luottopelinsä jänkäkoiran leukaan ja uudemman tuotannon vastaavat eivät aina ole laadullisesti tai kalastavuudeltaan samaa tasoa. Vanhempi uistin ei silti ole aina automaattisesti se paras, mutta niissä on kuitenkin useimmiten paljon enemmän sitä jotain… Rakkautta lajiin?

Kauppias Ite:
Marko Niinimäki – vuonna 1976 syntynyt miespuolinen humanoidi/Ylijäämä-Fakiiri. Reservin arvo: Rakuuna.

Ympäristö:
Armeijaylijäämän ja kalastuksen lisäksi kauppias on myös suuri luonnonystävä ja tästä syystä Supernovasta on vuosien varrella kehittynyt yksi ylijäämäpuolen tehokkaimmista kierrättäjistä. Lähes kaikki pahvit, muovipakkaukset ja materiaalit saadaan kierrätettyä uudelleen käyttöön ja Supernovan aiheuttama jätekuorma vastaakin vuositasolla vain muutamaa perusmallin perhettä. Käytämme aina mahdollisuuksien mukaan myös (puhtaita & ehjiä) kierrätyspahvilaatikoita tai vähintään kierrätyspahvista valmistettuja pahvilaatikoita lähetyksissämme.

Tukkuasiakkuus:
Supernova myy sekä armeijaylijäämää että kalastustuotteita myös yritys-/tukkuasiakkaille, tukkuasioissa voit olla yhteydessä meihin sähköpostitse: info@supernova.fi. Tukkuasiakkuuteen tarvitset y-tunnuksellisen yrityksen tai esim. toiminimen.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 11.8.2022.

Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Supernovan GDPR-tietosuojaseloste löytyy täältä: Tietosuojaseloste

Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.

Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen yhden miehen pienyritys.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot tärkeimmiltä kohdiltaan alle lyhyeen listaan. Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot löytyvät alla olevan listan alapuolelta. :

  • Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta. Huomioi että myymämme tuotteet ovat ylijäämää, ne eivät ole siis uusia tehdastuotteita. Ylijäämä voi olla käyttämättömänäkin kymmeniä vuosia vanhaa.
  • Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne on kuvailtu ja ylijäämän kohdalla kuvaukset ovat koko erän yleiskuvauksia, eli esim. käytetyssä tuotteessa on yleensä käytönjälkiä, hyväkuntoinen tuote on keskimäärin hyvässä käyttökunnossa ja käyttämätön tuote on siisti ja parhaiden tietojemme mukaan aidosti käyttämätön tai ainakin uudenveroinen. Lue kuvaukset huolellisesti ja kysy tarvittaessa lisää sähköpostitse, autamme mielellämme.
  • Käytetyt ja käytöstä poistetut (myös käyttämättömät) suojaus-/suojelutuotteet/pamput/suojaliivit/kaasunaamarit/kaasunaamarien suodattimet/palosuojatut tuotteet/yms. myydään vain keräilyyn ja niitä ei tule käyttää suojauskäyttöön. Ne eivät ole henkilönsuojaimia. Vanhojen suodattimia ei tule koskaan käyttää! Lisätietoja: “Suojelutuotteiden rajoitukset”: https://www.supernova.fi/page/28
  • Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut (palvelun tarjoajana: Paytrail).
  • Kaikki palautukset maksetaan samalla maksutavalla millä alkuperäinen tilaus on maksettu. Eli esim. luottokorttien kohdalla palautus kohdistuu luottokorttiin/sen saldoon tai seuraavaan luottokorttilaskuun ja verkkopankilla maksetun tilauksen palautus tilitetään samalle tilille mistä maksu lähti. tms.
  • Toimitustapoina Matkahuollon Lähelle paketit, Postin Ovelle- ja Postipaketti, Postin kirje, Postin Pikkupaketti. Tukkutilauksissa myös lavarahti ja nouto
    on mahdollinen.
  • Smart Guard Systems Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän sisällä. Vain maksetut tilaukset toimitetaan.
  • Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus paketin vastaanottohetkestä alkaen. Huomioi, että palautusoikeutta on taloussyistä tuotekohtaisesti rajoitettu mm. metrittäin/kiloittain myytävissä tuotteissa, poistotuotteissa, MOD-maahantuoduissa erissä ja kaasunaamareissa, yms. Em. tuotteiden kohdalla tulee palautuvan paketin lähetyskulut kustantaa itse paketin lähetyspisteessä. Tämä on kerrottu selvästi jokaisen tuotteen omassa tuotekuvauksessa. Jos palautuvassa paketissa on em. ilmaisen palautuksen ulkopuolisia tuotteita, niin palautuskulut tulee maksaa itse lähetyspisteessä.
  • Tilatun tavaran/paketin noutamatta jättäminen ei uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Noutamattomia tilauksia ei käsitellä palautuksina ennen kuin asiasta on sovittu asiakkaan kanssa, sillä paketti ja sen sisältö on edelleen asiakkaan omaisuutta. Jos pakettisi jää noutamatta, ota yhteyttä meihin, palautuvat paketin varastoidaan 1 vuoden ajaksi. Supernovalla on oikeus laskuttaa/vähentää noutamattoman paketin aiheuttamat tappiot täysimääräisesti. Em. koskee noutamattomana palautuvan paketin meille aiheuttamia ylimääräisiä toimituskuluja. Emme peri mitään ylimääräisiä käsittelykuluja.
  • Yritys- ja tukkutilauksiin sekä erillismaahantuonti tilauksiin ei anneta ilmaista palautusoikeutta.
  • Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen.
  • Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai esim. pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
  • Supernova.fi ei vastaa ohjeiden vastaisesti, huolimattomasti, laittomasti tai tahallaan väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista vahingoista tai vaaratilanteista.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen:

  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero.
  • Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
  • Alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee AINA olla huoltajan suostumus tilauksen suorittamiseen.
  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia. Me teemme samoin.
  • Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät supernova.fi:n kotisivulla.
  • Supernova.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja supernova.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille. Poikkeuksena viranomaiset, joilta myös vaaditaan aina virallinen lupa tietojen luovutukseen.
  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
  • Tilauksen jättämisen jälkeen supernova.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
  • Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Supernova.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla asiakkaan antamaan email-osoitteeseen.
  • Supernova.fi:in vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
  • Kaikki Supernova.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa (tilauksen vastaanottamisesta alkaen) takaisin supernova.fi:iin.
  • Selvissä tuotevirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
  • Supernova.fi ei ole vastuussa valmistajien tai tukkurien sivuilla olevista tiedoista tai mielipiteistä.
  • Supernova.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
  • Supernova.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän kuluessa.

Hinnat:

  • Ilmoitetut myyntihinnat sisältävät aina arvonlisäveron. Kaikkien myytävien tuotteiden hinnat on esitelty kunkin tuotteen tuotekuvauksessa ja ne näkyvät aina myös ostoskorissa tuotekohtaisesti.
  • Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu maksun yhteydessä ennen lopullista hyväksymistä ja ne on ilmoitettu myös tilausvahvistuksessa.
  • Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain verkkokauppamme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
  • Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen vastaanottamisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen lisätään tuotteita, niin lisättyjen tuotteiden hinta määritellään lisäyshetken mukaisesti. Tilauksessa olevien vanhojen tuotteiden hinta ei muutu.
  • Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Selvän tuotetieto virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Ota meihin yhteyttä asiasta ennen palautusta! Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
  • Selvissä hintavirhe tapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron luotisuojaliivi erehdyksen vuoksi myydään 4 eurolla tai 1000 euron joukkueteltta myydään 10 eurolla, tms.

Toimitus:

  • Supernova lähettää maksetut tilaukset asiakkailleen yleensä 1-4 päivän käsittelyajalla, riippuen tilaushetkestä. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti ja Matkahuolto kuljettaa paketit yleensä 1-4 arkipäivässä perille. Iso osa paketeista saadaan matkaan tilausta seuraavana arkipäivänä (poislukien Keskiviikko, joka on varattu tukku tilausten pakkaukseen).
  • Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos tämä on mahdollista. Ota yhteyttä meihin ennen palautusta sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita supernova.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kahden viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan tulee hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Asiasta voidaan tosin neuvotella ja pitempikin säilytys on mahdollinen erikseen sovittaessa.
  • Varaamme oikeuden muuttaa paketin toimittajaa, jos asiakkaan valitseman toimittajan lähetysjärjestelmässä on pitempiaikaisia ongelmia (Matkahuollon ja Postin lähetysjärjestelmissä on satunnaisesti tietoteknisiä ongelmia) ja tilattu paketti on mahdollista toimittaa muun toimittajan kautta asiakkaan valitsemaan samaan noutopisteeseen. Esim. Näin toimitaan jos Postin lähetysjärjestelmä ei toimi koko päivänä ja paketti on mahdollista toimittaa samaan noutopisteeseen Matkahuollon pakettina. Mahdolliset toimituskulujen erotukset palautetaan tällöin asiakkaalle ja ylimääräisiä lähetyskuluja ei veloiteta.

Maksuehdot:

  • Tilaus voidaan maksaa Paytrail-maksupalvelun monipuolisilla maksutavoilla (Verkkopankki, luottokortit, lasku/osamaksu, yms.) tai etukäteen normaalina tilisiirtona tilillemme. Tilisiirrolla maksetut tilaukset toimitetaan vasta kun maksu on ehtinyt tilillemme.
  • Osa laskulla/osamaksulla tapahtuvista maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi maksupalveluntarjoajalle.
  • Tilisiirrolla maksettaessa maksuaika on 10pv. Maksamattomat tilaukset peruutetaan kun 10pv on kulunut.
    Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Paytrail -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
  • Verkkokauppamme lopullisesta ostoskorista käy aina ilmi tuote/tuotteet, jota olet tilaamassa sekä kaikki tilauksen kustannukset, mukaanlukien Alv. Kuljetuskustannus ilmoitetaan heti kun asiakas on valinnut ja vahvistanut haluamansa kuljetustavan.
  • Kaikkien tuotteiden hinnat ovat selkeästi esillä jokaisessa verkkokauppamme tuotteessa. Erillisestä pyynnöstä ja asiakkaan kanssa sopien voimme aina myös lisätä tilauksen mukaan ilmaista materiaalia (1kpl / yli 20 Euron tilaus), siitä ei koskaan pyydetä maksua. Ilmaistuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Peruutukset, Palautukset ja palautusoikeus:

Tärkeimmät:
  • Jos haluat perua tekemäsi verkkokauppaostoksen, sinun on ilmoitettava tästä myyjälle selkeällä tavalla viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Sinun ei tarvitse esittää perusteluja sille, miksi haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, mutta olemme erittäin kiitollisia jos sen teette.
  • Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista/automaatista/noutopisteestä/tms. ei riitä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Voit ilmoittaa perumisesta myös ennen tavaran toimittamista.
  • Peruutus-/palautusilmoituksen voit tehdä Supernovaan helpoiten sähköpostitse: info@supernova.fi. Voit myös liittää ilmoituksen palautuspaketin mukaan vapaamuotoisesti kirjoitetulla lapulla. Ole ystävällinen ja kirjoita ilmoitus kuitenkin mahdollisimman selkeällä käsialalla.
Lisää aiheesta:
  • Verkkokaupassamme on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus joka koskee suurinta osaa tuotteista.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • Palautuksesta/peruutuksesta tulee ilmoittaa meille sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Palautus maksetaan aina 14pv sisällä palautuksen saapumisesta ja palautusilmoituksen vastaanottamisesta. Ota meihin yhteyttä jos palautusta ei kuulu 14pv sisällä siitä kun paketti on saapunut meille!
  • Ovelle-pakettien (eli esim. Posti Kotipaketti) toimituskuluja ei palauteta, Ovelle-palvelu on maksullinen ja ylimääräinen palvelu. Niiden kohdalla palautetaan vain normaalin noutopistepaketin toimituskulu. Älä käytä Ovelle-palveluita jos tämä ei ole mielestäsi hyväksyttävää.
  • Joissain tuotteissa, kuten poistotuotteet, kiloittain myytävät materiaalit ja kaasunaamarit ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta. Jos palautat paketin joss on em. tuotteita, tulee palautuspaketin lähetyskulut maksaa itse lähetyspisteessä. Asiakaspalautuspaketin käyttä on em. tuotteiden kohdalla aina taloussyistä kiellettyä.
  • Metrituotteissa palautusoikeutta ei ole lainkaan.
  • Itse pakettien toimittajakohtaiset palautusohjeet löydät täältä: Kuinka teen palautuksen?
    *Jos tuotteella ei ole ilmaista palautusoikeutta, on se ilmoitettu selvästi kunkin tuotteen tuotekuvauksessa ja Asiakaspalautuspaketti-palvelun/tms. käyttäminen on tällöin kiellettyä. Nämäkin tuotteet saa aina palauttaa, mutta näiden tuotteiden palautustilanteessa asiakkaan tulee aina maksaa paketin lähetyskulut itse.
  • Omakustanteisessa palautuksessa voi vapaasti käyttää Matkahuollon tai Postin, yms. pakettipalveluita, eli palautusta ei tarvitse tehdä samasta noutopisteestä mistä paketin vastaanotti. Suosittelemme kuitenkin käyttämään aina seurantakoodillisia lähetystapoja!
  • Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa. Kaikkea saa aina sovittaa ja kokeilla. Ulkokäyttö, tupakoiminen ja esim. peseminen on kielletty. Alusvaatteiden sovittaminen tulee aina suorittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle. Sovituksen yhteydessä vaatteisiin mahdollisesti tarttuneet lemmikinkarvat tulee poistaa tuotteista ennen niiden palautusta. Ota yhteyttä jos palautus mietityttää!
  • Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja mahdollisimman siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla ja sovittaa tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa..
  • Palauttaminen on kuluttajalle palautusoikeudellisissa tuotteissa maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
  • Kirjeitse tilatut tuotteet tulee aina myös palauttaa meille vain ja ainoastaan kirjeitse.
  • HUOM! Kaikki vaihtolähetykset meiltä asiakkaalle suoritetaan normaaleilla Matkahuollon tai Postin pakettipalveluilla, näissä toimituksissa ei käytetä kotiinkuljetusta vaikka alkuperäinen tilaus olisikin tilattu kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen saa aina vaihtopakettiin lisämaksusta, maksun suuruus perustuu paketin painoon ja sen hetkiseen Postin/yms. toimijan listahintaan.
  • Pelkkä tilatun tavaran/paketin noutamatta jättäminen ei vuonna 2014 voimaantulleiden etäkauppaa koskevien sääntöjen ja verkkokauppalain mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos paketti palaa meille noutamattomana, odotamme asiakkaan yhteydenottoa ja lähetys varastoidaan hyllyymme yhden vuoden ajaksi. Noutamattomien pakettien aiheuttamat tappiot ja palautuneen paketin toimituskulut peritään asiakkaalta ennen kuin paketti voidaan uudelleentoimittaa. Jos asia käsitellään palautuksena, niin vähennämme palautuksesta paketin toimituskulujen suuruisen summan (paketin toimituskulut molempiin suuntiin, eli painosta riippuen alkaen n. 10-20 Euroa).
  • Tavallinen 14 vuorokauden peruuttamisaika pitenee silloin, jos myyjä ei kerro peruuttamisoikeuteen liittyvistä ehdoista tai jos myyjä ei varmista, että hyväksyt tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden. Nämä tiedot on aina annettu sekä tilauksen yhteydessä hyväksyttävissä ehdoissa (tilausta ei tosin voi Supernovassa suorittaa ilman ehtojen hyväksymistä), että myös yksittäisissä tuotteissa. Verkkokauppamme ostoskorista käy aina selkeästi ja yksiselitteisesti ilmi tuote/tuotteet, jota olet tilaamassa sekä kaikki tilauksen kustannukset, mukaanlukien Alv. Mitään ylimääräisiä jälkikustannuksia tai maksuja ei jo ostetuista tuotteista pyydetä tai peritä.

TUOTEPALAUTUKSET AINA:

  • Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin ilmoitit meille palautuksesta. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. Huomioi että kaikissa tuotteissa, mm. poistotuotteet, keräilytuotteet, kaasunaamarit, ei ole ilmaista palautusoikeutta. Myös tuotteet joissa ei ole ilmaista palautusoikeutta voi aina palauttaa, niitä sisältävän palautuspaketin kulut vain täytyy maksaa itse lähetyspisteessä.
  • Älä lähetä palautuksia maksullisilla lähetystavoilla kuten Postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei taloussyistä voida vastaanottaa.
  • Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin ja sen sisällön tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
  • Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Jos maksoit tilauksesi tilisiirrolla, niin rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös IBAN-muotoisen tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin esim. käsialasta johtuvat virheet karsiutuvat pois.
  • Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Esim. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin.
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme paketin meille mahdollisesti aiheuttamat tappiot/kulut asiakkaalta voimassa olevan Itellan/Matkahuollon hinnaston mukaan.
  • Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, Supernova.fi ei voi hyväksyä palautusta.
  • Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
  • Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, ulkomaan tilauksissa asiakas maksaa aina itse palautuskulut täysimääräisesti.

Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:

  • Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina supernova.fi:iin.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
  • Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä tuotteen/paketin vastaanotto hetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä tilisiirrolla maksettujen tilausten kohdalla asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei voida käsitellä.
  • Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla jälkikäteen vaikea tarkistaa, muistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi