Yleisimmät kysymykset / vastaukset

Rekisteröityminen:
Rekisteröityminen tapahtuu ensimmäisen tilauksen maksun yhteydessä. Rekisteröityminen on täysin vapaaehtoista ja rekisteröinnin yhteydessä tallennetaan vain yleiset nimi- ja toimitusosoitetiedot. Tietoja ei luovuteta kenellekään ulkopuoliselle (poikkeuksena asiakkaan oma pyyntö tai viranomaisen lakiin perustuva pyyntö), eikä niitä siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Toimituskulut: Painosta riippumatta: DB Schenker Noutopistepaketit 4,00 €, Matkahuollon Lähellä-paketit 4,50 € ja normaalit Postin paketit 5,50 €. Pientarvikkeet kirjeellä 2,00 €. Lisäksi kaikki tuotearvoltaan yli 100 Euron tilaukset ilman toimituskuluja em. toimitustavoilla! Hinnat ovat samat joka puolelle Suomeen. Lisäksi tarjolla on DHL Ovelle paketti, jonka hinnat alkavat 17,50 Eurosta. DHL-paketti on varmin ja nopein tapa saada tilaus ovellesi kun kiire on suurin.

Tilaaminen Supernovasta tilaaminen on hyvin helppoa ja äärimmäisen turvallista. Vuodesta 1995 asti toimineena, 100% kotimaisena yrityksenä, tarkoituksemme on tarjota asiakkaillemme luotettavaa verkkokauppaa ja mahdollisimman laadukkaita ylijäämätuotteita.

Tilaaminen: Selaile sivujamme rauhassa ja tutustu tarjolla oleviin tuotteisiin oman aikataulusi mukaan. Maksutapoihin, toimitustapoihin ja yleisiin ohjeisiimme tutustuminen on suositeltavaa. Kun olet valintasi tehnyt, voit siirtyä itse tilaamisen ihmeelliseen ja yksinkertaiseen maailmaan.

Lue tuotekuvaukset huolella ja lisää haluamasi tuotteisto ostoskoriin. Vaatteiden kohdalla ole tarkkana kokojen suhteen, Olemme antaneet suurimpaan osaan tuotteista hyvinkin tarkat kokotiedot ja pyydämme että näet sen pienen vaivan, että esim. housuja tilatessasi mittaat vyötärösi tai vaatekaapistasi löytyvän ja sinulle varmasti sopivan housun mitat mittanauhalla ja valitset saatuja mittoja parhaiten vastaavan koon valikoimistamme. “Hakuammuntana” tehdyt tilaukset aiheuttavat meille vuosittain paljon ylimääräisiä kuluja turhina palautuksina ja vaihtoina. Kaikki kulut joudutaan lisäämään tuotehintoihin ja se ei luonnollisesti ole kenenkään etu.

Kun ostoskorissasi on haluttu lajitelma tuotteita, voit siirtyä tilauksen viimeistelyyn: Tämä tapahtuu painamalla ostoskorin “Tilaa Tuotteet” nappia. Syötä tilaustietosi annettuihin kenttiin, pakollisia kenttiä ovat Sähköposti, Nimi ja Osoitetiedot. Tarkista että kaikki tiedot ovat oikein! Esim. väärin annettu sähköpostiosoite estää tilausvahvistuksen ja toimitusvahvistuksen perilletulon ja pahimmassa tapauksessa et saa edes paketin saapumisilmoitusta. Jos mahdollista anna tietojen mukana myös puhelinnumerosi, se ei tosin ole pakollista, mutta se antaa paketin saapumisilmoitukselle luotettavimman reitin saapua luoksesi.

Kun toimitusosoite on annettu, on aika valita toimitustapa: Pienille tuotteille voit tuotekohtaisesti valita myös kirjeen, tällöin kaikkien ostoskorissa olevien tuotteiden täytyy tosin olla kirjeystävällistä sorttia. Isommat tuotteet toimitetaan valintasi mukaan joko Matkahuollon tai Postin normaaleina paketteina. Huomioi, että toimitustapaa ei voi valita, ennen kuin pakolliset Osoite ja Nimitiedot on syötetty.

Seuraavaksi valitaan maksutapa: Supernovassa on periaatteessa kaksi perusvaihtoehtoa.

“Tilisiirto ennakkoon tilillemme” on nimensä mukaisesti normaali tilisiirto ja jos valitset tämän maksutaan, niin sinulle lähetetään sähköpostitse tilauksesi maksutiedot heti kun olet lopullisesti hyväksynyt ja viimeistellyt tilauksesi. Kun suorituksesi saapuu tilillemme, kuittaamme maksun saapuneeksi ja paketti voidaan toimittaa. Tarkistamme tilimme vähintään kerran päivässä. Maksut ilmaantuvat tilillemme maksajan pankista riippuen heti tai n. 1 arkipäivän viiveellä. Yrityksemme tili on Osuuspankissa joten OP:n maksut saapuvat meille nopeiten. Vain maksetut tilaukset toimitetaan ja jos tilausta ei ole maksettu 10 päivän kuluessa tilaushetkestä, se joudutaan perumaan maksamattomana.

“Checkout – Maksupalvelu (Luottokortit ja Verkkopankkimaksut)” on Checkout Finland Oy:n helppokäyttöinen maksuportaali, jonka avulla voit valita juuri sinulle sopivimman maksutavan, oli se sitten normaali verkkopankkimaksu, luottokorttimaksu, puhelinmaksu tai Everyday-lasku. Valittuasi sinulle sopivimman maksutavan eteesi avautuneista maksunapeista, sinut siirretään suorittamaan itse maksu valitsemaasi maksupalveluun. Esim. jos valitsit oman pankkisi logon, niin maksu suoritetaan omassa verkkopankissasi. Kun olet suorittanut verkkopankki- yms. maksun, niin muista siirtyä vielä takaisin verkkokauppaamme joko annettua linkkiä klikkaamalla tai odottamalla automaattista siirtymistä. Tämä siirtymä toimii ns. allekirjoituksena maksusta ja verkkokauppamme saa kuittauksen maksun suorituksesta.

HUOM! Supernova ei käytä Postiennakkoa. Postiennakko on Postin maksullinen palvelu ja se käytännössä tuplaa asiakkaalle koituvat toimituskulut. Kyseinen toimitustapa ei täten kuulu Postin kanssa tekemäämme sopimukseen ja sitä ei käytetä.

Jos jokin edellä olevista kohdista mietityttää, niin voit aina olla meihin yhteydessä sähköpostitse: info@supernova.fi. Vastaamme aina mahdollisimman nopeasti!

Voiko Supernova tilauksen tilata SmartPOST-automaattiin?
Periaatteessa kyllä, sillä jokainen yksityishenkilö voi nykyään ohjata omat pakettinsa siihen noutopisteeseen mihin haluaa:

Postin paketinohjaus

Eli vaikka Supernovan kautta ei suoraan saisikaan valittua Smartpost-automaattia, niin Postin pitäisi tuon palvelun aktivoinnin jälkeen osata ohjata pakettinne myös meidän kohdallamme valitsemaanne noutopisteeseen/automaattiin.(jos paketti automaattiin mahtuu.) Ohjaus tapahtuu puhelinnumerosi avulla, eli muista antaa se aina myös Supernova-tilausten yhteydessä.

Me emme käytä Smartpost-lähetyksiä, sillä tuo lähetysmuoto tuplaa osan maksamistamme lähetyskuluista ja moni myymämme tuote ylittää mitoiltaan Smartpost-yhteensopivat pahvilaatikot.

Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta?:
Tarkista ensin tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoitteen oikeellisuus, jos osoite on väärin, niin ilmoita siitä meille sähköpostitse ( info@supernova.fi ) ja me korjaamme asian ja saat uuden tilausvahvistuksen. Jos antamasi email-osoite on oikein, niin tarkista sähköpostisi roskaposti ja mainosposti kansiot. Jos sähköpostimme on mennyt jompaan kumpaan laariin, niin voit halutessasi siirtää sen saapumaan suoraan inbox:iin lisäämällä osoitteemme ( info@supernova.fi ) ns. sallittujen osoitteiden listalle. Monessa nykyaikaisessa sähköpostissa, mm. gmail.com tuo onnistuu tosin myös “drag and drop” -periaatteella. Jos tilausvahvistus ei ole myöskään roskapostissa, niin laita asiasta meille sähköpostia em. osoitteeseen. Me saamme elantomme myymällä tilattuja tuotteita, joten meillä ei yksinkertaisesti ole mitään syytä olla lähettämättä tilaus- tai toimitusvahvistuksia.

Ostoturvallisuus:
Kauppamme järjestelmä on suojattu vahvalla SSL-salauksella ja maksuliikennetietoja ei koskaan tallenneta miltään osin kauppamme järjestelmään. Kaikki tilausten maksutapahtumat suoritetaan kauppamme ulkopuolella (esim. asiakkaan omassa verkkopankissa) ja tällöin turvallisuudesta huolehtii esim. asiakkaan oma pankki tai muu Finanssivalvonnan alainen taho.

Palautukset ja vaihdot:
EU uudisti etäkauppaa koskevia sääntöjä 13.6.2014. Supernovassa palautukset ja vaihdot säilyvät edelleen suurimmassa osassa tuotteita ilmaisina asiakkaillemme, vaikka uusien sääntöjen mukaan näin ei enään olisi pakko menetellä. Jos tuotteessa ei ole ilmaista palautusmahdollisuutta tai palautusoikeutta lainkaan, on asia aina kerrottu tuotekuvauksessa. Tälläisiä tuotteita ovat mm. metritavarana/kilotavarana myytävät tuotteet. Palautusten ilmaisuus on mielestämme reilu ja hyvään kotimaiseen kauppatapaan liittyvä ominaisuus, jonka tulemme pitämään voimassa jatkossakin kaikissa sen mahdollistavissa tuotteissa. Pyydämme vastineeksi että olette reiluja myös meitä kohtaan ja minimoitte turhien palautusten riskiä jo tilaushetkellä lukemalla tuotekuvaukset huolella ja miettimällä tilattavat kokoluokat omien mittojenne mukaisiksi. Palautukset aiheuttavat kuitenkin yrityksellemme suuret vuosittaiset kustannukset ja kaikki yrityksen kohtaamat kulut on kuitenkin aina lopulta lisättävä tuotehintoihin. Palautukset ja vaihdot käsitellään aina mahdollisimman nopeasti, mutta Asiakaspalautuslähetykset ovat kakkosluokan postia ja ne kulkevat asiakkaalta meille päin hieman normaalipostia hitaammin. Varaudu siis n. 5-10 päivän odotukseen. Joskus nopeammin ja joskus hitaammin, asia riippuu mm. välissä olevien viikonloppujen määrästä. Lue palautusohjeet etusivultamme ennen palautusten tekoa! Ohjeet löytyvät täältä: Palautus ja vaihto-ohjeet

Armeijaylijäämä:
Aito armeijaylijäämä on eri armeijoiden käytöstä poistettua vaatetusta ja muuta tarpeistoa. Armeijaylijäämä on useimmiten laadullisesti ylivertaista normaaleihin “siviilituotteisiin” verrattuna, sillä armeijatuotteita ei valmisteta ensisijaisesti budjetilla, vaan ne valmistetaan kestämään esim. raskasta ja pitkäaikaista kenttäkäyttöä. Armeijaylijäämän hankkiminen on myös ekologisesti kannattavaa, sillä se on jo olemassa olevaa hyödykettä, joka kestää keskimäärin tavallista raskaampaa ja pidempää käyttöä. Armeijaylijäämätuotteita ei myöskään tuoteta tehtaissa, joissa käytetään lapsityövoimaa tai muuta kurjuutta, vaan yleensä kyseisen maan omissa tai muissa tarkasti valvotuissa tuotantolaitoksissa. Armeijaylijäämässä voi olla ns. varusvaraston tuoksu, siinä voi olla pitkästä varastoinnista johtuvaa pölyä tai muuta röhnää. Jokainen tuote-erä pyritään kuvailemaan mahdollisimman hyvin, jotta saatte oikeansuuntaisen kuvan tarjolla olevista tuotteista. On kuitenkin aina muistettava, että jokainen käytetty T-paita/kenttähousu/reppu/tms. on yhtä yksilöllinen kuin sormenjälki, kun tarpeeksi tarkoin tuotetta tarkastelee.

Onko Ylijäämä turvallista käyttää?:

Ylijäämätuotteet ovat käytöstä poistettua varustetta tai vaatetta ja tämä on hyvä muistaa aiotussa käytössä. Armeijan housut,paidat, takit, reput, vyöt, kengät, tms. käyttötuotteet ja vaatteet ovat ihan samanlaiset kuin siviilivastineensakkin, mutta monesti vain paljooooooon laadukkaammin valmistettuja. Ylijäämänä myytävät suojaus-/suojelutuotteet ovat toisaalta kelpoisia vain keräilyyn ja niitä ei myydä tai tule käyttää aitoon suojauskäyttöön. mm. Ylijäämä kaasunaamareita ei tule käyttää suojanaamareina ja vanhojen suodattimien läpi ei tule milloinkaan hengittää. Sota-aikaisissa suodattimissa on todettu olevan jopa pieniä määriä asbestia ja modernimmissakin suodattimissa voi olla esim. kromi-yhdisteitä, jotka ovat ainakin pitkään käytettyinä terveydelle vaarallisia. Kemikaaliherkkien kannattaa myös pestä varsinkin vanhemmat armeijatuotteet ennen käyttöä, sillä armeijoiden käyttämät pesuaineet ovat yleensä (ainakin aikaisemmin) sieltä voimakkaammasta päästä.

Armeijaylijäämän käyttöasteet:
Ylijäämätuote voi olla käytetty, hyväkuntoinen, uudenveroinen ja toki myös täysin käyttämätön. Käytämme yleisesti seuraavia kuntoisuusluokkia: Käyttämätön, uudenveroinen, hyväkuntoinen ja käytetty. Älä siis tilaa käytettyä, jos haluat kuitenkin salaa uudenveroista!

Käytetty ylijäämätuote on monesti hieman käytössä kulunut ja pesuissa väreiltään vaalentunut. Käytetyssä tuotteessa voi olla myös pieniä korjauksia, mutta me valitsemme myyntituotteisiimme vain yleiskunnoltaan käyttökelpoisia yksilöitä. Hylkäysprosenttimme on luultavasti Suomen korkein, joten saat valikoimistamme hyvin todennäköisesti (käyttöasteeseensa nähden) oikein hyväkuntoista tarpeistoa. Jokainen käytetty tuote-erä on kuitenkin yksilöllinen ja kaikki tuotekuvaukset ovat yleiskuvauksia. Pyrimme pitämään tuotekuvaukset aina mahdollisimman ajantasaisina. Jokainen käytetty paita, housu tai varustetasku on loppujen lopuksi täysin yksilöllinen, joten varaudu aina pieneen kulumaan.

Hyväkuntoinen ylijäämätuote on yleensä käytetty, mutta kuntoisuusluokaltaan perussiisti ja ehjä. Hyväkuntoisten tuotteiden värit ovat lähellä uutta ja yleinen rakenne ja siisteys…no hyväkuntoista!

Käyttämättömiksi tai uudenveroisiksi ilmoitetut tuotteet ovat juuri sitä miltä ne kuulostavatkin. Priimaa ja laadullisesti sitä luokkansa parasta. Uudenveroiset tuotteet ovat hyvin vähälle käytölle jääneitä tuotteita ja niissä on vain vähäisiä käytönjälkiä. Käytönjälkien määrä riippuu tosin tuotteen iästä ja tuotetyypistä. Koska Supernova on pieni toimija, ovat yleiset kulunkimme myös pienet. Tästä syystä voimme helpommin hankkia täysin käyttämättömiä tai uudenveroisia tuote-eriä ja hinnoitella ne oikein mehevästi. Hintoihin kun ei tarvitse piilotella massiivisia markkinointikuluja tai muuta ylimääräistä härmää.

Vanhemmat kalastustuotteet:
Supernova myy armeijaylijäämän lisäksi myös paljon ns. vanhempia uistimia. Nämä uistinerät ostetaan monesti loppuerinä tukkuasiakkaidemme myymälöistä, maahantuontitukuilta tai vapailta markkinoilta. Vanhempien tuotteiden pakkauksissa voi olla kulumaa tai ne voivat puuttua kokonaan. Kyseiset tuotteet ovat voineet pyöriä vuosia erilaissa varastoissa tai myymälöissä. Jokainen vanhempi uistinerä on yksilöllinen, joten pyydämme että luet tuotekuvaukset aina huolellisesti. Jos et voi hyväksyä sitä että esim. pakkaamattoman lusikan pinnassa voi olla pientä pintanaarmua tai likaa tai sitä, että uistinpakkauksen pinnassa on edellisen myyjän hintalappuja tai niistä jääneitä liimatahroja/poistovahinkoja, niin nämä tuotteet eivät ole sinua varten. Miksi me sitten näitä myymme? Syy on yksinkertainen. Vanhempi kalastustuote on hyvin usein laadukkaampi, kuin nykyaikaiset kaukomailla valmistetut budjettiuistimet. Kotimaisten merkkien kohdalla myös käsityön osuus ja kotimaisuusaste on paljon korkeampi. Entisajan uistinmestarit tekivät useimmiten tuotteensa aidolla ammattiylpeydellä ja työnjälki sekä valitut materiaalit ovat täten monesti vertaansa vailla. Suomi on täynnä kalamiehiä, jotka ovat menettäneet sen vanhan luottopelinsä jänkäkoiran leukaan ja uudemman tuotannon vastaavat eivät aina ole laadullisesti tai kalastavuudeltaan samaa tasoa. Vanhempi uistin ei silti ole aina automaattisesti se paras, mutta niissä on kuitenkin useimmiten paljon enemmän sitä jotain… Rakkautta lajiin?

Kauppias Ite:
Marko Niinimäki – vuonna 1976 syntynyt miespuolinen humanoidi/Ylijäämä-Fakiiri. Reservin arvo: Rakuuna.

Ympäristö:
Armeijaylijäämän ja kalastuksen lisäksi kauppias on myös suuri luonnonystävä ja tästä syystä Supernovasta on vuosien varrella kehittynyt yksi ylijäämäpuolen tehokkaimmista kierrättäjistä. Lähes kaikki pahvit, muovipakkaukset ja materiaalit saadaan kierrätettyä uudelleen käyttöön ja Supernovan aiheuttama jätekuorma vastaakin vuositasolla vain muutamaa perusmallin perhettä.

Tukkuasiakkuus:
Supernova myy sekä armeijaylijäämää että kalastustuotteita myös yritys-/tukkuasiakkaille, tukkuasioissa voit olla yhteydessä meihin sähköpostitse: info@supernova.fi. Tukkuasiakkuuteen tarvitset y-tunnuksellisen yrityksen tai esim. toiminimen.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 8.5.2017.
Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.

Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen pienyritys.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot (tärkeimmiltä kohdiltaan) alle lyhyeen listaan, lue toki pitemmänkin kaavan mukaan. :

  • Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta.
  • Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne on kuvailtu ja kuvaukset ovat koko erän yleiskuvauksia, eli esim. käytetyssä tuotteessa on yleensä käytönjälkiä, hyväkuntoinen tuote on keskimäärin hyvässä käyttökunnossa ja käyttämätön tuote on siisti ja parhaiden tietojemme mukaan aidosti käyttämätön tai ainakin uudenveroinen. Lue kuvaukset huolellisesti ja kysy tarvittaessa lisää sähköpostitse.
  • Käytetyt ja käytöstä poistetut (myös käyttämättömät) suojaus-/suojelutuotteet/pamput/suojaliivit/kaasunaamarit/kaasunaamarien suodattimet/yms. myydään vain keräilyyn ja niitä ei tule käyttää suojauskäyttöön. Ne eivät ole henkilönsuojaimia. Vanhojen suodattimia ei tule koskaan käyttää!
  • Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut (palvelun tarjoajana: Checkout Finland Oy).
  • Toimitustapoina DB Schenker Noutopistepaketti, Itellan Ovelle- ja Postipaketti, Postin kirje, DHL paketit sekä Matkahuollon paketit. Tukkutilauksissa myös rahti mahdollinen.
  • Smart Guard Systems Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän sisällä. Vain maksettut tilaukset toimitetaan.
  • Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön ja se on edelleen samassa kunnossa kuin toimitettaessa. Palautettava tuote ei esim. saa olla pesty. Huomioi, että palautusoikeutta on rajoitettu mm. metrittäin/kiloittain myytävissä tuotteissa.
  • Kaikki takuukorjaukset ja palautukset asiakaspalautuspakettina. Ole hyvä ja ota ensin yhteyttä.
  • Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on 2,00 Euroa. Myös kirjetilausten vaihdot on suoritettava kirjeitse.
  • Yritystilauksiin ei anneta automaattisesti ilmaista palautusoikeutta, ota aina ensin yhteyttä!
  • Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen!
  • Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai esim. pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
  • supernova.fi ei vastaa ohjeiden vastaisesti, huolimattomasti, laittomasti tai tahallaan väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista vahingoista tai vaaratilanteista.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen:

  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä mielellään myös puhelinnumero.
  • Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
  • Alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee olla huoltajan suostumus tilauksen suorittamiseen.
  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia. Me teemme samoin.
  • Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät supernova.fi:n kotisivulla.
  • Supernova.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja supernova.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille. Poikkeuksena viranomaiset, joilta myös vaaditaan virallinen lupa tietojen luovutukseen.
  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
  • Tilauksen jättämisen jälkeen supernova.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
  • Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Supernova.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla.
  • Supernova.fi:in vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
  • Kaikki Supernova.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin supernova.fi:iin.
  • Selvissä tuotevirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
  • supernova.fi ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista tai mielipiteistä.
  • supernova.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
  • supernova.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän kuluessa.

Hinnat:

  • Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, kuten se on tuotetiedoissa ilmoitettu.
  • Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu maksun yhteydessä ennen lopullista hyväksymistä ja tilausvahvistuksessa.
  • Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
  • Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy siihen lisättävien tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Tilauksessa olevian vanhojen tuotteiden hinta ei muutu.
  • Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
  • Selvissä hintavirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron luotisuojaliivi erehdyksen vuoksi myydään 40 eurolla tai 1000 euron joukkueteltta myydään 10 eurolla.

Toimitus:

  • Supernova lähettää maksetut tilaukset asiakkailleen yleensä 1-4 päivän käsittelyajalla, riippuen tilaushetkestä.Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa paketit yleensä 1-4 arkipäivässä perille.
  • Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos tämä on mahdollista. Jos otat vielä ennen palautusta yhteyttä sähköpostitse (info@supernova.fi), niin olet sankarimme!
  • Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita supernova.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kahden viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan tulee hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen.

Maksuehdot:

  • Tilaus voidaan maksaa Checkout-maksupalvelun monipuolisilla maksutavoilla (Verkkopankki, luottokortit, lasku/osamaksu, yms.) tai etukäteen normaalina tilisiirtona tilillemme.
  • Osa maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi maksupalveluntarjoajalle.
  • Etukäteen tai verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat tilaukset peruutetaan 10pv sisällä.
    Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Checkout -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Palautusoikeus:

  • Verkkokaupassamme on yleinen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus kaikissa normaalituotteissa. Joissain tuotteissa ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta. Tämä on tällöin kerrottu selvästi myös kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa. Metrituotteissa palautusoikeutta ei ole lainkaan. Jos tuotteella ei ole ilmaista palautusoikeutta, on Asiakaspalautuspaketti-palvelun käyttäminen kielletty ja palautustilanteessa asiakkaan tulee maksaa paketin lähetyskulut itse. Omakustanteisessa palautuksessa voi vapaasti käyttää Matkahuollon tai Postin, yms. Pakettipalveluita, eli palautusta ei tarvitse tehdä samasta noutopisteestä mistä paketin vastaanotti. Suosittelemme kuitenkin käyttämään seurantakoodillisia lähetystapoja.
  • Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa. Kaikkea saa aina sovittaa ja kokeilla. Ulkokäyttö, tupakoiminen ja esim. peseminen on kielletty. Alusvaatteiden sovittaminen tulee aina suorittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle. Sovituksen yhteydessä vaatteisiin mahdollisesti tarttuneet lemmikinkarvat tulee poistaa tuotteista ennen niiden palautusta.
  • Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla ja sovittaa tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tuleekin olla myyntikelpoisessa kunnossa. Palautusoikeutta ei ole esim. määrämittaan leikatuilla kankailla ja folioilla, palautusoikeuden puuttumisesta ilmoitetaan tuotekuvauksessa.
  • Palauttaminen on kuluttajalle palautusoikeudellisissa tuotteissa maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
  • Kirjeitse tilatut tuotteet tulee aina myös palauttaa meille vain ja ainoastaan kirjeitse, myös siinä tapauksessa että olemme tilatun määrän vuoksi joutuneet muuttamaan kokonaistoimituksen paketiksi. Kirjetilausten kohdalla ei taloussyistä saa käyttää Asiakaspalautuspaketteja!
  • Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on 2,00 Euroa.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • HUOM! Kaikki vaihtolähetykset meiltä asiakkaalle suoritetaan normaaleilla Matkahuollon/Itellan/DB Schenkerin pakettipalveluilla, näissä toimituksissa ei käytetä kotiinkuljetusta vaikka alkuperäinen tilaus olisikin tilattu kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen saa aina vaihtopakettiin lisämaksusta, maksun suuruus perustuu paketin painoon ja sen hetkiseen Postin/DHL:n listahintaan.
  • Pelkkä tilatun tavaran noutamatta jättäminen ei uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos paketti palaa meille noutamattomana, odotamme asiakkaan yhteydenottoa ja lähetys varastoidaan hyllyymme vuoden ajaksi. Noutamattomien pakettien aiheuttamat lisätoimituskulut peritään asiakkaalta ennen kuin paketti voidaan uudelleentoimittaa. Laskutus perustuu käytetyn paketintoimittajan hinnastoon.

TUOTEPALAUTUKSET AINA:

  • Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin vastaanotit paketin. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. Ohjeet löytyvät kauppamme etusivulta.
  • Älä lähetä palautuksia muilla tai maksullisilla lähetystavoilla, esim. postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei taloussyistä voida vastaanottaa.
  • Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
  • Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin esim. käsialasta johtuvat virheet karsiutuvat pois.
  • Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Esim. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Samoin DB Schenkerin paketeissa.
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan Itellan/Matkahuollon hinnaston mukaan.
  • Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, supernova.fi ei voi hyväksyä palautusta. Tavaraa ei palauteta ennen kun meille aiheutuneet ylimääräiset toimituskulut on hyvitetty täysimääräisesti tilillemme Itellan/Matkahuollon/Schenkerin hinnaston mukaisesti.
  • Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
  • Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, ulkomaan tilauksissa asiakas maksaa kaikissa tapauksissa aina itse palautuskulut täysimääräisesti.

Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:

  • Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina supernova.fi:iin.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
  • Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei voida käsitellä.
  • Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla jälkikäteen vaikea tarkistaa, muistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi