Rekisteröityminen:
Rekisteröityminen tapahtuu ensimmäisen tilauksen maksun yhteydessä. Rekisteröityminen on täysin vapaaehtoista ja rekisteröinnin yhteydessä tallennetaan vain yleiset nimi- ja toimitusosoitetiedot. Tietoja ei luovuteta kenellekään ulkopuoliselle (poikkeuksena asiakkaan oma pyyntö tai viranomaisen lakiin perustuva pyyntö), eikä niitä siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
Toimituskulut:
Tilaaminen Supernovasta tilaaminen on hyvin helppoa ja äärimmäisen turvallista. Vuodesta 1995 asti toimineena, 100% kotimaisena yrityksenä, tarkoituksemme on tarjota asiakkaillemme luotettavaa verkkokauppaa ja mahdollisimman laadukkaita ylijäämätuotteita. Supernova verkkokauppa on perustettu vuonna 2007.
Selaile sivujamme rauhassa ja tutustu tarjolla oleviin tuotteisiin oman aikataulusi mukaan. Maksutapoihin, toimitustapoihin ja yleisiin ohjeisiimme tutustuminen on suositeltavaa. Kun olet valintasi tehnyt, voit siirtyä itse tilaamisen ihmeelliseen ja yksinkertaiseen maailmaan.
Lue tuotekuvaukset huolella ja lisää haluamasi tuotteisto ostoskoriin. Vaatteiden kohdalla ole tarkkana kokojen suhteen, Olemme antaneet suurimpaan osaan tuotteista hyvinkin tarkat kokotiedot ja pyydämme että näet sen pienen vaivan, että esim. housuja tilatessasi mittaat vyötärösi tai vaatekaapistasi löytyvän ja sinulle varmasti sopivan housun mitat mittanauhalla ja valitset saatuja mittoja parhaiten vastaavan koon valikoimistamme. “Hakuammuntana” tehdyt tilaukset aiheuttavat meille vuosittain paljon ylimääräisiä kuluja turhina palautuksina ja vaihtoina. Kaikki kulut joudutaan lisäämään tuotehintoihin ja se ei luonnollisesti ole kenenkään etu.
Kun ostoskorissasi on haluttu lajitelma tuotteita, voit siirtyä tilauksen viimeistelyyn: Tämä tapahtuu painamalla ostoskorin “Tilaa Tuotteet” nappia. Syötä tilaustietosi annettuihin kenttiin, pakollisia kenttiä ovat Sähköposti, Puhelinnumero, Nimi ja Osoitetiedot. Tarkista että kaikki tiedot ovat oikein! Esim. väärin annettu sähköpostiosoite estää tilausvahvistuksen ja toimitusvahvistuksen perilletulon ja pahimmassa tapauksessa et saa edes paketin saapumisilmoitusta.
Kun toimitusosoite on annettu, on aika valita toimitustapa: Kangasmerkeille ja muille hyvin pienille tuotteille voit tuotekohtaisesti valita myös kirjeen, tällöin kaikkien ostoskorissa olevien tuotteiden täytyy tosin olla kirjeystävällistä sorttia. Isommat tuotteet toimitetaan valintasi mukaan joko DB Schenkerin, Matkahuollon tai Postin normaaleina paketteina. Huomioi, että toimitustapaa ei voi valita, ennen kuin pakolliset Osoite ja Nimitiedot, yms. on syötetty.
Seuraavaksi valitaan maksutapa: Supernovassa on periaatteessa kaksi perusvaihtoehtoa.
“Tilisiirto ennakkoon tilillemme” on nimensä mukaisesti normaali tilisiirto ja jos valitset tämän maksutaan, niin sinulle lähetetään sähköpostitse tilauksesi maksutiedot heti kun olet lopullisesti hyväksynyt ja viimeistellyt tilauksesi. Kun suorituksesi saapuu tilillemme, kuittaamme maksun saapuneeksi ja paketti voidaan toimittaa. Tarkistamme tilimme vähintään kerran päivässä. Maksut ilmaantuvat tilillemme maksajan pankista riippuen heti tai n. 1 arkipäivän viiveellä. Yrityksemme tili on Osuuspankissa joten OP:n maksut saapuvat meille nopeiten. Vain maksetut tilaukset toimitetaan ja jos tilausta ei ole maksettu 10 päivän kuluessa tilaushetkestä, se joudutaan perumaan maksamattomana.
“Paytrail – Maksupalvelu (Luottokortit, Mobilepay ja Verkkopankkimaksut)” on Paytrailin / Nets Oy:n helppokäyttöinen maksuportaali, jonka avulla voit valita juuri sinulle sopivimman maksutavan, oli se sitten normaali verkkopankkimaksu, luottokorttimaksu, puhelinmaksu tai Collector-lasku. Valittuasi sinulle sopivimman maksutavan eteesi avautuneista maksunapeista, sinut siirretään suorittamaan itse maksu valitsemaasi maksupalveluun. Esim. jos valitsit oman pankkisi logon, niin maksu suoritetaan omassa verkkopankissasi. Kun olet suorittanut verkkopankki- yms. maksun, niin muista siirtyä vielä takaisin verkkokauppaamme joko annettua linkkiä klikkaamalla tai odottamalla automaattista siirtymistä. Tämä siirtymä toimii ns. allekirjoituksena maksusta ja verkkokauppamme saa kuittauksen maksun suorituksesta.
HUOM! Supernova ei käytä Posti-/Rahtiennakkoa. Posti-/rahtiennakko on maksullinen palvelu ja se käytännössä enemmän kuin tuplaa asiakkaalle koituvat toimituskulut. Kyseinen toimitustapa ei täten esim. kuulu Postin kanssa tekemäämme sopimukseen ja sitä ei käytetä.
Jos jokin edellä olevista kohdista mietityttää, niin voit aina olla meihin yhteydessä sähköpostitse: info@supernova.fi. Vastaamme aina mahdollisimman nopeasti!
Voiko Supernova tilauksen tilata Pakettiautomaattiin?
Kyllä. Supernovan asiakkaalla on täydet mahdollisuudet valita postinumeronsa mukainen noutopiste, oli se sitten Pakettiautomaatti tai vaikka R-kioski. Tosin jos pakettimme ei mahdu Pakettiautomaattiin tai se on täynnä/rikki, niin se ohjataan Postin tai Matkahuollon toimesta lähimpään, muuhun noutopisteeseen.
Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta?:
Tarkista ensin tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoitteen oikeellisuus, jos osoite on väärin, niin ilmoita siitä meille sähköpostitse ( info@supernova.fi ) ja me korjaamme asian ja saat uuden tilausvahvistuksen. Jos antamasi email-osoite on oikein, niin tarkista sähköpostisi roskaposti ja mainosposti kansiot. Jos sähköpostimme on mennyt jompaan kumpaan laariin, niin voit halutessasi siirtää sen saapumaan jatkossa suoraan inbox:iin lisäämällä osoitteemme ( info@supernova.fi ) ns. sallittujen osoitteiden listalle. Monessa nykyaikaisessa sähköpostissa, mm. gmail.com tuo onnistuu tosin myös “drag and drop” -periaatteella. Jos tilausvahvistus ei ole myöskään roskapostissa, niin laita asiasta meille sähköpostia em. osoitteeseen. Me saamme elantomme myymällä tilattuja tuotteita, joten meillä ei yksinkertaisesti ole mitään syytä olla lähettämättä tilaus- tai toimitusvahvistuksia.
Ostoturvallisuus:
Kauppamme järjestelmä on suojattu hyvin vahvalla SSL-salauksella ja maksuliikennetietoja ei koskaan tallenneta miltään osin kauppamme järjestelmään. Kaikki tilausten maksutapahtumat suoritetaan kauppamme ulkopuolella (esim. asiakkaan omassa verkkopankissa) ja tällöin turvallisuudesta huolehtii esim. asiakkaan oma pankki tai muu Finanssivalvonnan alainen taho.
Palautukset ja vaihdot:
EU uudisti etäkauppaa koskevia sääntöjä 13.6.2014. Supernovassa palautukset ja vaihdot säilyvät edelleen suurimmassa osassa tuotteita ilmaisina asiakkaillemme, vaikka uusien sääntöjen mukaan näin ei enään olisi pakko menetellä. Jos tuotteessa ei ole ilmaista palautusmahdollisuutta tai palautusoikeutta lainkaan, on asia aina kerrottu tuotekuvauksessa. Tälläisiä tuotteita ovat mm. metritavarana/kilotavarana myytävät tuotteet, poistotuotteet, kaasunaamarit, keräilytuotteet, yms.
Pakettien kuluttajahinnat saat helposti selville alla olevien linkkien avulla:
Postin käteishinnat: Postin pakettihinnat
Matkahuollon pakettihinnat: Matkahuollon pakettihinnat
Palautusten yleinen ilmaisuus on mielestämme reilu ja hyvään kotimaiseen kauppatapaan liittyvä ominaisuus, jonka tulemme pitämään voimassa mahdollisimman pitkään kaikissa sen mahdollistavissa tuotteissa. Pyydämme vastineeksi että olette reiluja myös meitä kohtaan ja minimoitte turhien palautusten riskiä jo tilaushetkellä lukemalla tuotekuvaukset huolella ja miettimällä tilattavat kokoluokat omien mittojenne mukaisiksi. Palautukset aiheuttavat kuitenkin yrityksellemme suuret vuosittaiset tappiot (jokainen palautus aiheuttaa meille n. 7-8 Euroa ja vaihto n. 14-15 Euroa puhdasta tappiota) ja kaikki yrityksen kohtaamat kulut on kuitenkin aina lopulta lisättävä tuotehintoihin.
Koska ylijäämässä on aina suhteellisen pienet myyntikatteet, on meidän ollut pakko rajata ilmaisen vaihdon piiristä kaikki tuotteet joiden myyntihinta on alle 15 Euroa. Niiden kohdalla käytetään siis vain suoraa palautusta. Käytännön esimerkkinä: n. 12-15 euron tuotteessa on yleensä vain n. 3-4 euron myytikate, eli meidän on pakko myydää jokaista vaihdettua 12-15 Euron tuotetta kohden 4 uutta samaa tuotetta, jotta tuon yhden vaihdon aiheuttama 15 Euron tappio saadaan katettua myyntikatteilla! Järjetöntä mutta totta ja ennen kaikkea siis täysin järjetöntä!
Palautukset ja vaihdot käsitellään aina mahdollisimman nopeasti, mutta Asiakaspalautuslähetykset ovat kakkosluokan postia ja ne kulkevat asiakkaalta meille päin hieman normaalipostia hitaammin. Varaudu siis ainakin n. 7-14 päivän odotukseen. Joskus nopeammin ja joskus hitaammin, asia riippuu mm. välissä olevien viikonloppujen määrästä. Vaihtojen kohdalla aika on pidempi, sillä paketti matkaa kaksi kertaa välillämme. Lue palautusohjeet etusivultamme ennen palautusten tekoa! Ohjeet löytyvät täältä: Palautus ja vaihto-ohjeet
Armeijaylijäämä:
Aito armeijaylijäämä on eri armeijoiden käytöstä poistettua vaatetusta ja muuta tarpeistoa. Armeijaylijäämä on useimmiten laadullisesti ylivertaista normaaleihin “siviilituotteisiin” verrattuna, sillä armeijatuotteita ei valmisteta ensisijaisesti budjetilla, vaan ne valmistetaan kestämään esim. raskasta ja pitkäaikaista kenttäkäyttöä. Armeijaylijäämän hankkiminen on myös ekologisesti kannattavaa, sillä se on jo olemassa olevaa hyödykettä, joka kestää keskimäärin tavallista raskaampaa ja pidempää käyttöä. Armeijaylijäämätuotteita ei myöskään tuoteta tehtaissa, joissa käytetään lapsityövoimaa tai muuta kurjuutta, vaan yleensä kyseisen maan omissa tai muissa tarkasti valvotuissa tuotantolaitoksissa. Armeijaylijäämässä voi olla ns. varusvaraston tuoksu, siinä voi olla pitkästä varastoinnista johtuvaa pölyä tai muuta röhnää. Jokainen tuote-erä pyritään kuvailemaan mahdollisimman hyvin, jotta saatte oikeansuuntaisen kuvan tarjolla olevista tuotteista. On kuitenkin aina muistettava, että jokainen käytetty T-paita/kenttähousu/reppu/tms. on yhtä yksilöllinen kuin sormenjälki, kun tarpeeksi tarkoin tuotetta tarkastelee.
Onko Ylijäämää turvallista käyttää?:
Ylijäämätuotteet ovat käytöstä poistettua sotilas- tai esim. poliisivarustetta / -vaatetta ja tämä on hyvä muistaa aiotussa käytössä, varsinkin jos olet allerginen jollekkin tietylle ainekselle/materiaalille.
Armeijan housut,paidat, takit, reput, vyöt, kengät, tms. käyttötuotteet ja vaatteet ovat periaatteessa samanlaiset kuin siviilivastineensakin, mutta monesti vain paljon laadukkaammin valmistettuja. Ylijäämätuotteet ovat eri armeijoiden entistä omaisuutta ja armeija tuotteissa ei ole samanlaista tuotetiedotus velvollisuutta, kuin "siviilituotteissa". Ylijäämä on monesti myös hyvin eri ikäistä ja lähtöisin monesta eri tehtaasta, jolloin materiaalit ja esim. tuotteisiin mahdollisesti lisätyt suoja-/kyllästeaineet saattavat erota toisistaan. Täten meillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta tietää esim. minkään tuotteen PFAS-pitoisuutta, vyön solkien nikkelipitoisuutta tai monen tuotteen kohdalla edes materiaali jakoa.
Ylijäämänä myytävät suojaus-/suojelutuotteet ovat kelpoisia vain keräilyyn ja niitä ei myydä tai tule käyttää aitoon suojauskäyttöön. mm. vanhoja kaasunaamareita ei tule käyttää suojanaamareina ja vanhojen suodattimien läpi ei tule milloinkaan hengittää. Sota-aikaisissa ja Neuvostovalmisteissa GP-5 suodattimissa on todettu olevan asbestia ja modernimmissakin suodattimissa voi olla esim. kromi-yhdisteitä, jotka ovat ainakin pitkään käytettyinä terveydelle haitallisia. Kemikaaliherkkien kannattaa myös pestä varsinkin vanhemmat armeijatuotteet huolellisesti ennen käyttöä, sillä armeijoiden käyttämät pesuaineet ja esim. villasuoja-aineet ovat yleensä (ainakin aikaisemmin) sieltä voimakkaammasta päästä.
Jos olet yhtään voimakkaammin allerginen materiaaleille, kyllästeaineille, tms., niin ylijäämä ei valitettavasti sovi sinulle, sillä varsinkin käytettyjen tuotteiden kohdalla meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää minkään tuotteen käyttö, pesu, kyllästys, yms. historiaa. Monesti jopa materiaaleissa joudutaan käyttämään "hyvän arvauksen periaatetta".
Vanhemmat kalastustuotteet:
Supernova myy armeijaylijäämän lisäksi myös paljon ns. vanhempia uistimia. Nämä uistinerät ostetaan monesti loppuerinä tukkuasiakkaidemme myymälöistä, maahantuontitukuilta tai vapailta markkinoilta. Vanhempien tuotteiden pakkauksissa voi olla kulumaa tai ne voivat puuttua kokonaan. Kyseiset tuotteet ovat voineet pyöriä vuosia erilaissa varastoissa tai myymälöissä. Jokainen vanhempi uistinerä on yksilöllinen, joten pyydämme että luet tuotekuvaukset aina huolellisesti. Jos et voi hyväksyä sitä että esim. pakkaamattoman lusikan pinnassa voi olla pientä pintanaarmua tai likaa tai sitä, että uistinpakkauksen pinnassa on edellisen myyjän hintalappuja tai niistä jääneitä liimatahroja/poistovahinkoja, niin nämä tuotteet eivät ole sinua varten. Miksi me sitten näitä myymme? Syy on yksinkertainen. Vanhempi kalastustuote on hyvin usein laadukkaampi, kuin nykyaikaiset kaukomailla valmistetut budjettiuistimet. Kotimaisten merkkien kohdalla myös käsityön osuus ja kotimaisuusaste on paljon korkeampi. Entisajan uistinmestarit tekivät useimmiten tuotteensa aidolla ammattiylpeydellä ja työnjälki sekä valitut materiaalit ovat täten monesti vertaansa vailla. Suomi on täynnä kalamiehiä, jotka ovat menettäneet sen vanhan luottopelinsä jänkäkoiran leukaan ja uudemman tuotannon vastaavat eivät aina ole laadullisesti tai kalastavuudeltaan samaa tasoa. Vanhempi uistin ei silti ole aina automaattisesti se paras, mutta niissä on kuitenkin useimmiten paljon enemmän sitä jotain… Rakkautta lajiin?
Kauppias Ite:
Marko Niinimäki – vuonna 1976 syntynyt miespuolinen humanoidi/Ylijäämä-Fakiiri. Reservin arvo: Rakuuna.
Ympäristö:
Armeijaylijäämän ja kalastuksen lisäksi kauppias on myös suuri luonnonystävä ja tästä syystä Supernovasta on vuosien varrella kehittynyt yksi ylijäämäpuolen tehokkaimmista kierrättäjistä. Lähes kaikki pahvit, muovipakkaukset ja materiaalit saadaan kierrätettyä uudelleen käyttöön ja Supernovan aiheuttama jätekuorma vastaakin vuositasolla vain muutamaa perusmallin perhettä. Käytämme aina mahdollisuuksien mukaan myös (puhtaita & ehjiä) kierrätyspahvilaatikoita tai vähintään kierrätyspahvista valmistettuja pahvilaatikoita lähetyksissämme.
Tukkuasiakkuus:
Supernova myy sekä armeijaylijäämää että kalastustuotteita myös yritys-/tukkuasiakkaille, tukkuasioissa voit olla yhteydessä meihin sähköpostitse: info@supernova.fi. Tukkuasiakkuuteen tarvitset y-tunnuksellisen yrityksen tai esim. toiminimen.
Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 11.8.2022.
Supernovan GDPR-tietosuojaseloste löytyy täältä: Tietosuojaseloste
Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.
Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen yhden miehen pienyritys.
Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.
Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot tärkeimmiltä kohdiltaan alle lyhyeen listaan. Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot löytyvät alla olevan listan alapuolelta. :
Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi