GDPR-tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste:

Supernova-verkkokaupassa käytetään yksinkertaistettua tietojenkäsittelyä ja kaikki tiedot on suojattu vahvalla 256bit SSL salauksella ja tiedot poistetaan asiakkaan niin pyytäessä.

Asiakastilin tietojen hävityspyynnöt tulee lähettää meille osoitteeseen info@supernova.fi.

Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjänä toimii Supernovan 100% omistaja:

Oy Smart Guard Systems Ltd, Mannerheiminkatu 7, 06100 Porvoo. Y-tunnus: 1015781-0. Tarvittaessa voit kysyä lisää tietojen käsittelystä ja tietosuojasta asiakaspalvelustamme: info@supernova.fi

Mitä tietoja Supernova kerää ja säilyttää?

  1. Käyttäjän itsensä antamat tiedot
  • Tunnistautumistiedot, kuten nimi
  • Yhteystiedot, kuten puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite
  • Maksutiedot, kuten laskutustiedot sekä maksuvälinetiedot
  • Sijaintitiedot palvelun lokalisointia varten (valuutat, toimitustavat)
  • Kuukausikirjeen markkinointiviestiluvat
  • Tuotekohtaiset täydennysilmoitustilaukset

Palveluiden käytöstä havaitut tiedot

  • Toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja valittu maksutapa
  • Ostoshistoria, kuten tilatut tuotteet, palautukset ja maksut
  • Verkkokaupan selaus- ja käyttötiedot
  • Päätelaitteen tunnistetiedot
  • Verkkokauppasessiotapahtumat, kuten ostoskorilisäykset

Pääsääntöisesti tietojen lähde on verkkosivujen käyttäjä/asiakas itse. Tämän lisäksi saatamme hankkia lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esim. luottopalveluiden tarjoajalta laskupalveluita varten. Voit nähdä omistamasi tiedot asiakastilin kautta sekä halutessasi sinulla on mahdollisuus pyytää meitä hävittämään antamasi asiakastiedot. Asiakastilin tietojen hävityspyynnöt tulee lähettää meille osoitteeseen info@supernova.fi.

Kuka voi käsitellä tietojani?

Supernovan käyttämiin järjestelmiin on täysi pääsy vain Kauppiaalla itsellään ja ylläpidollamme. Ylläpidosta vastaa Pulse247 Oy eli MyCashflow. MyCashFlow:n työntekijät on koulutettu käyttämään tietoja asianmukaisesti. Supernovan asiakastietojen käsittely vaatii salasanatunnistautumista ja  tietojen katselusta sekä käsittelystä jää aina yksilöity lokimerkintä.

Joissakin tapauksissa meillä on tarve siirtää tietoa kolmansille osapuolille, esim.  pakettien lähetyslappujen luontia varten. Käytämme näihin tarkoituksiin vain luotettuja yhteistyökumppaneita: Posti, Matkahuolto, DB Schenker, DHL ja Shipit, joiden kanssa olemme allekirjoittaneet tietosuoja- ja tiedonkäsittelysopimukset. Sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset. Supernovan yhteistyökumppaneilla ei ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa näitä eteenpäin.

Yhteistyökumppaniemme julkaistut Tietosuojaselosteet:

Oy Smart Guard Systems Ltd käyttää kirjanpitotoimiston palveluja ja yrityksellemme tehdään tilauksestamme vuosittain myös erillinen tilintarkastus. Em. toimien lainmukainen toteuttaminen vaatii pääsyä myyntiraportteihimme ja vuosiraportteihimme. Em. raporteista on nähtävissä tilaajien nimitiedot ja tilatut tuotteet & hinnat. Em. tietoja ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen ja tietoja käsittelevät tahot on koulutettu käyttämään kyseisiä tietoja. Oy Smart Guard Systems Ltd käyttää vain auktorisoituja ja ammattitaitoisia kirjanpitäjiä & tilintarkastajia. Kaikki tiedot toimitetaan em. tahoille paperisena ja niitä säilytetään mapitettuna erillisessä, lukitussa ja kameravalvotussa tilassa.

Tietojen hallinnasta vastaa Oy Smart Guard Systems Ltd, Mannerheiminkatu 7, 06100 Porvoo. 

Y-tunnus: 1015781-0.

Mihin tietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

  • Tilausten käsittelyyn, toimitukseen, arkistointiin ja lain mukaiseen kirjanpitoon
  • Vapaaehtoisen asiakastilin ylläpitoon
  • Tilastointiin ja myyntiraporttien muodostamiseen
  • Estämään väärinkäytökset

Ovatko tietoni turvassa?

Supernovan asiakastiedot sijaitsevat fyysisesti ylläpitomme MyCashFlow:n suojatussa konesalissa ja vahvasti kryptatuissa tietokannoissa, joihin pääsy on hyvin rajoitettu. MyCashFlow:n järjestelmien, konesalien sekä prosessien tietoturva ovat korkealla tasolla ja suojattu tietomurtoja vastaan. Suurin tietoturvariski asiakastietojesi suhteen onkin asiakastilisi salasana. Älä luovuta salasanaasi ulkopuolisille ja pyri käyttämään mahdollisimman vahvaa salasanaa. Vaihda myös salasanasi aika-ajoin.

Lisätiedot MyCashFlow:n turvatasosta: MyCashFlow tietoturva

Supernova noudattaa asiakastietojen käsittelyssä hyviä tietosuojakäytäntöjä ja pääsyä tietoihin valvotaan erillisellä logilla. Supernovalla ei ole mahdollisuutta muuttaa logitietoja. 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimuksia noudatetaan henkilötietojen käsittelyssä.

Supernova on myös hankkinut If Verkkokauppa­vakuutuksen, joka tarjoaa asiantuntija-apua ja korvaa mahdollisten tietoturva-ongelmien selvittämisen ja palautumisen kustannuksia.

Kuinka kauan tietoja säilytetään?

Säilytämme tietoja tarvittavan ajan, jotta pystymme toteuttamaan tässä selosteessa mainitut käyttötarkoitukset. Epäaktiiviseksi toteamamme asiakastilin henkilötiedot poistamme viimeistään viiden vuoden kuluttua aktiivisuuden päättymisestä. Joitain tietoja saatetaan säilyttää kauemmin, mikäli laki meitä siihen edellyttää.

Asiakkaan niin halutessa hänen tietonsa voidaan poistaa. Asiakastilin tietojen hävityspyynnöt tulee lähettää meille osoitteeseen info@supernova.fi.

Lainsäädäntö saattaa joissain tapauksissa velvoittaa Supernovaa säilyttämään osan asiakastiedoista poistotoiveista huolimatta.

Mistä näen, mitä tietoa olen itsestäni antanut?

Näet kaikki antamasi asiakastiedot kirjautumalla vapaaehtoisesti luomaasi asiakastietorekisteriin. Kirjautumista varten tarvitset itse antamasi kirjautumis-sähköpostiosoitteen ja salasanan. Jos et ole em. asiakastiliä luonut, ei tietoja ole myöskään tallennettu.

Miten voin vaikuttaa tietoihini tai tulla unohdetuksi?

Asiakastilisivultasi voit itse määrittää, korjata tai poistaa itsestäsi luovuttamia tietoja. Samoin pystyt päättämään, haluatko ottaa vastaan erilaisia markkinointiviestejä. Jos haluat että tilisi poistetaan kokonaan, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: info@supernova.fi.

Päätyykö tietojani kolmansille osapuolille?

Jotkin välttämättömät tiedot välittyvät kolmansille osapuolille maksutapahtuman ja pakettien toimituksen mahdollistamiseksi. Esimerkiksi toimituksien mahdollistamiseksi, osoite- ja yhteystietosi välittyvät logistiikasta vastaaville tahoille (Matkahuolto, Posti, DB Schenker, DHL ja Shipit). Verkkokauppatapahtumat välittyvät verkkokaupan ylläpitämään tapahtumalogiin, johon on pääsy vain meillä ja ylläpidollamme. Maksutapahtuman yhteydessä maksutietosi kulkevat luotetun maksunvälittäjän, esim. oman verkkopankkisi tai OP:n omistaman Checkout Finland Oy:n kautta.

Kullekin taholle lähetetään vain palvelun toteutumisen kannalta välttämättömin tieto eikä näillä palveluntarjoajilla ole oikeutta käyttää tietojasi muuhun kuin em. palvelun toteuttamiseen. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salattujen yhteyksien kautta.

Evästeet ja muu seuranta Supernovan sivuilla

Supernovan nettisivut hyödyntävät evästeitä. Evästeitä käytetään mm. ostoskorin toiminnallisuuksiin, käyttäjän tunnistamiseen ja rekisteröityneen asiakkaan kirjautumiseen. Oletusarvoisesti selaimesi evästeet säilyvät yhden kuukauden, ellet poista niitä erikseen. Evästeiden poistaminen onnistuu selaimesi asetuksista.

Supernovan oikeus muuttaa tätä tietosuojaselostetta

Pyrimme kehittämään palveluitamme jatkuvasti ja tarjoamaan paremman asiakaskokemuksen käyttäjillemme. Tämän myötä joitakin palveluita ja toiminnallisuuksia saattaa tulla lisää tai ne voivat muuttua, jolloin päivitämme tätä selostetta tarpeen mukaan. Lainsäädännön muutokset saattavat myös asettaa tarpeita muuttaa tai tarkentaa tämän selosteen osia.

Merkittävistä muutoksista ilmoitamme asiakkaillemme erikseen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: info@supernova.fi



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 11.8.2022.

Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Supernovan GDPR-tietosuojaseloste löytyy täältä: Tietosuojaseloste

Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.

Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen yhden miehen pienyritys.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot tärkeimmiltä kohdiltaan alle lyhyeen listaan. Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot löytyvät alla olevan listan alapuolelta. :

  • Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta. Huomioi että myymämme tuotteet ovat ylijäämää, ne eivät ole siis uusia tehdastuotteita. Ylijäämä voi olla käyttämättömänäkin kymmeniä vuosia vanhaa.
  • Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne on kuvailtu ja ylijäämän kohdalla kuvaukset ovat koko erän yleiskuvauksia, eli esim. käytetyssä tuotteessa on yleensä käytönjälkiä, hyväkuntoinen tuote on keskimäärin hyvässä käyttökunnossa ja käyttämätön tuote on siisti ja parhaiden tietojemme mukaan aidosti käyttämätön tai ainakin uudenveroinen. Lue kuvaukset huolellisesti ja kysy tarvittaessa lisää sähköpostitse, autamme mielellämme.
  • Käytetyt ja käytöstä poistetut (myös käyttämättömät) suojaus-/suojelutuotteet/pamput/suojaliivit/kaasunaamarit/kaasunaamarien suodattimet/palosuojatut tuotteet/yms. myydään vain keräilyyn ja niitä ei tule käyttää suojauskäyttöön. Ne eivät ole henkilönsuojaimia. Vanhojen suodattimia ei tule koskaan käyttää! Lisätietoja: “Suojelutuotteiden rajoitukset”: https://www.supernova.fi/page/28
  • Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut (palvelun tarjoajana: Paytrail).
  • Kaikki palautukset maksetaan samalla maksutavalla millä alkuperäinen tilaus on maksettu. Eli esim. luottokorttien kohdalla palautus kohdistuu luottokorttiin/sen saldoon tai seuraavaan luottokorttilaskuun ja verkkopankilla maksetun tilauksen palautus tilitetään samalle tilille mistä maksu lähti. tms.
  • Toimitustapoina DB Schenker Noutopistepaketti, Postin Ovelle- ja Postipaketti, Postin kirje, Postin Pikkupaketti sekä Matkahuollon Lähelle paketit. Tukkutilauksissa myös rahti ja Matkahuollon Bussipaketti on mahdollinen.
  • Smart Guard Systems Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän sisällä. Vain maksetut tilaukset toimitetaan.
  • Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus paketin vastaanottohetkestä alkaen. Huomioi, että palautusoikeutta on taloussyistä tuotekohtaisesti rajoitettu mm. metrittäin/kiloittain myytävissä tuotteissa, poistotuotteissa, MOD-maahantuoduissa erissä ja kaasunaamareissa, yms. Tämä on kerrottu selvästi jokaisen tuotteen omassa tuotekuvauksessa. Jos palautuvassa paketissa on em. ilmaisen palautuksen ulkopuolisia tuotteita, niin palautuskulut tulee maksaa itse lähetyspisteessä.
  • Tilatun tavaran/paketin noutamatta jättäminen ei uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Noutamattomia tilauksia ei käsitellä palautuksina ennen kuin asiasta on sovittu asiakkaan kanssa, sillä paketti ja sen sisältö on asiakkaan omaisuutta. Jos pakettisi jää noutamatta, ota yhteyttä meihin, palautuvat paketin varastoidaan 1 vuoden ajaksi. Supernovalla on oikeus laskuttaa/vähentää noutamattoman paketin aiheuttamat tappiot täysimääräisesti. Em. koskee noutamattomana palautuvan paketin meille aiheuttamia ylimääräisiä toimituskuluja. Emme peri mitään ylimääräisiä käsittelykuluja.
  • Yritys- ja tukkutilauksiin sekä erillismaahantuonti tilauksiin ei anneta ilmaista palautusoikeutta.
  • Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen.
  • Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai esim. pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
  • Supernova.fi ei vastaa ohjeiden vastaisesti, huolimattomasti, laittomasti tai tahallaan väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista vahingoista tai vaaratilanteista.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen:

  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero.
  • Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
  • Alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee AINA olla huoltajan suostumus tilauksen suorittamiseen.
  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia. Me teemme samoin.
  • Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät supernova.fi:n kotisivulla.
  • Supernova.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja supernova.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille. Poikkeuksena viranomaiset, joilta myös vaaditaan aina virallinen lupa tietojen luovutukseen.
  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
  • Tilauksen jättämisen jälkeen supernova.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
  • Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Supernova.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla asiakkaan antamaan email-osoitteeseen.
  • Supernova.fi:in vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
  • Kaikki Supernova.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa (tilauksen vastaanottamisesta alkaen) takaisin supernova.fi:iin.
  • Selvissä tuotevirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
  • Supernova.fi ei ole vastuussa valmistajien tai tukkurien sivuilla olevista tiedoista tai mielipiteistä.
  • Supernova.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
  • Supernova.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän kuluessa.

Hinnat:

  • Ilmoitetut myyntihinnat sisältävät aina arvonlisäveron. Kaikkien myytävien tuotteiden hinnat on esitelty kunkin tuotteen tuotekuvauksessa ja ne näkyvät aina myös ostoskorissa tuotekohtaisesti.
  • Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu maksun yhteydessä ennen lopullista hyväksymistä ja ne on ilmoitettu myös tilausvahvistuksessa.
  • Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain verkkokauppamme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
  • Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen vastaanottamisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen lisätään tuotteita, niin lisättyjen tuotteiden hinta määritellään lisäyshetken mukaisesti. Tilauksessa olevien vanhojen tuotteiden hinta ei muutu.
  • Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Selvän tuotetieto virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Ota meihin yhteyttä asiasta ennen palautusta! Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
  • Selvissä hintavirhe tapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron luotisuojaliivi erehdyksen vuoksi myydään 4 eurolla tai 1000 euron joukkueteltta myydään 10 eurolla, tms.

Toimitus:

  • Supernova lähettää maksetut tilaukset asiakkailleen yleensä 1-4 päivän käsittelyajalla, riippuen tilaushetkestä. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti/Matkahuolto/Schenker kuljettaa paketit yleensä 1-4 arkipäivässä perille. Iso osa paketeista saadaan matkaan tilausta seuraavana arkipäivänä (poislukien Keskiviikko).
  • Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos tämä on mahdollista. Ota yhteyttä meihin ennen palautusta sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita supernova.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kahden viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan tulee hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Asiasta voidaan tosin neuvotella ja pitempikin säilytys on mahdollinen erikseen sovittaessa.
  • Varaamme oikeuden muuttaa paketin toimittajaa, jos asiakkaan valitseman toimittajan lähetysjärjestelmässä on pitempiaikaisia ongelmia (Matkahuollon, Schenkerin ja Postin lähetysjärjestelmissä on satunnaisesti tietoteknisiä ongelmia) ja tilattu paketti on mahdollista toimittaa muun toimittajan kautta asiakkaan valitsemaan samaan noutopisteeseen. Esim. Näin toimitaan jos Postin lähetysjärjestelmä ei toimi koko päivänä ja paketti on mahdollista toimittaa samaan noutopisteeseen esim. DB Schenkerin tai Matkahuollon pakettina. Mahdolliset toimituskulujen erotukset palautetaan tällöin asiakkaalle ja ylimääräisiä lähetyskuluja ei veloiteta.

Maksuehdot:

  • Tilaus voidaan maksaa Paytrail-maksupalvelun monipuolisilla maksutavoilla (Verkkopankki, luottokortit, lasku/osamaksu, yms.) tai etukäteen normaalina tilisiirtona tilillemme. Tilisiirrolla maksetut tilaukset toimitetaan vasta kun maksu on ehtinyt tilillemme.
  • Osa laskulla/osamaksulla tapahtuvista maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi maksupalveluntarjoajalle.
  • Tilisiirrolla maksettaessa maksuaika on 10pv. Maksamattomat tilaukset peruutetaan kun 10pv on kulunut.
    Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Paytrail -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
  • Verkkokauppamme lopullisesta ostoskorista käy aina ilmi tuote/tuotteet, jota olet tilaamassa sekä kaikki tilauksen kustannukset, mukaanlukien Alv. Kuljetuskustannus ilmoitetaan heti kun asiakas on valinnut ja vahvistanut haluamansa kuljetustavan.
  • Kaikkien tuotteiden hinnat ovat selkeästi esillä jokaisessa verkkokauppamme tuotteessa. Erillisestä pyynnöstä ja asiakkaan kanssa sopien voimme aina myös lisätä tilauksen mukaan ilmaista materiaalia (1kpl / yli 20 Euron tilaus), siitä ei koskaan pyydetä maksua. Ilmaistuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Peruutukset, Palautukset ja palautusoikeus:

  • Jos haluat perua tekemäsi verkkokauppaostoksen, sinun on ilmoitettava tästä myyjälle selkeällä tavalla viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Sinun ei tarvitse esittää perusteluja sille, miksi haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, mutta olemme erittäin kiitollisia jos sen teette. Peruutus-/palautusilmoituksen voit tehdä Supernovaan helpoiten sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Verkkokaupassamme on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus joka koskee suurinta osaa tuotteista.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • Palautuksesta/peruutuksesta tulee ilmoittaa meille sähköpostitse: info@supernova.fi
  • Palautus maksetaan aina 14pv sisällä palautuksen saapumisesta ja palautusilmoituksen vastaanottamisesta. Ota meihin yhteyttä jos palautusta ei kuulu 14pv sisällä siitä kun paketti on saapunut meille!
  • Ovelle-pakettien (eli esim. Posti Kotipaketti) toimituskuluja ei palauteta, Ovelle-palvelu on maksullinen ja ylimääräinen palvelu. Niiden kohdalla palautetaan vain normaalin noutopistepaketin toimituskulu. Älä käytä Ovelle-palveluita jos tämä ei ole mielestäsi hyväksyttävää.
  • Joissain tuotteissa, kuten poistotuotteet, kiloittain myytävät materiaalit ja kaasunaamarit ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta. Jos palautat paketin joss on em. tuotteita, tulee palautuspaketin lähetyskulut maksaa itse lähetyspisteessä. Asiakaspalautuspaketin käyttä on em. tuotteiden kohdalla aina taloussyistä kiellettyä.
  • Metrituotteissa palautusoikeutta ei ole lainkaan.
  • Itse pakettien toimittajakohtaiset palautusohjeet löydät täältä: Kuinka teen palautuksen?
    *Jos tuotteella ei ole ilmaista palautusoikeutta, on se ilmoitettu selvästi kunkin tuotteen tuotekuvauksessa ja Asiakaspalautuspaketti-palvelun/tms. käyttäminen on tällöin kiellettyä. Nämäkin tuotteet saa aina palauttaa, mutta näiden tuotteiden palautustilanteessa asiakkaan tulee aina maksaa paketin lähetyskulut itse.
  • Omakustanteisessa palautuksessa voi vapaasti käyttää Matkahuollon tai Postin, yms. pakettipalveluita, eli palautusta ei tarvitse tehdä samasta noutopisteestä mistä paketin vastaanotti. Suosittelemme kuitenkin käyttämään aina seurantakoodillisia lähetystapoja!
  • Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa. Kaikkea saa aina sovittaa ja kokeilla. Ulkokäyttö, tupakoiminen ja esim. peseminen on kielletty. Alusvaatteiden sovittaminen tulee aina suorittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle. Sovituksen yhteydessä vaatteisiin mahdollisesti tarttuneet lemmikinkarvat tulee poistaa tuotteista ennen niiden palautusta. Ota yhteyttä jos palautus mietityttää!
  • Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja mahdollisimman siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla ja sovittaa tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa..
  • Palauttaminen on kuluttajalle palautusoikeudellisissa tuotteissa maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
  • Kirjeitse tilatut tuotteet tulee aina myös palauttaa meille vain ja ainoastaan kirjeitse.
  • HUOM! Kaikki vaihtolähetykset meiltä asiakkaalle suoritetaan normaaleilla Matkahuollon/Itellan/DB Schenkerin pakettipalveluilla, näissä toimituksissa ei käytetä kotiinkuljetusta vaikka alkuperäinen tilaus olisikin tilattu kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen saa aina vaihtopakettiin lisämaksusta, maksun suuruus perustuu paketin painoon ja sen hetkiseen Postin/yms. toimijan listahintaan.
  • Pelkkä tilatun tavaran/paketin noutamatta jättäminen ei vuonna 2014 voimaantulleiden etäkauppaa koskevien sääntöjen ja verkkokauppalain mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos paketti palaa meille noutamattomana, odotamme asiakkaan yhteydenottoa ja lähetys varastoidaan hyllyymme yhden vuoden ajaksi. Noutamattomien pakettien aiheuttamat tappiot ja palautuneen paketin toimituskulut peritään asiakkaalta ennen kuin paketti voidaan uudelleentoimittaa. Jos asia käsitellään palautuksena, niin vähennämme palautuksesta paketin toimituskulujen suuruisen summan (paketin toimituskulut molempiin suuntiin, eli painosta riippuen alkaen n. 10-20 Euroa).
  • Tavallinen 14 vuorokauden peruuttamisaika pitenee silloin, jos myyjä ei kerro peruuttamisoikeuteen liittyvistä ehdoista tai jos myyjä ei varmista, että hyväksyt tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden. Nämä tiedot on aina annettu sekä tilauksen yhteydessä hyväksyttävissä ehdoissa (tilausta ei tosin voi Supernovassa suorittaa ilman ehtojen hyväksymistä), että myös yksittäisissä tuotteissa. Verkkokauppamme ostoskorista käy aina selkeästi ja yksiselitteisesti ilmi tuote/tuotteet, jota olet tilaamassa sekä kaikki tilauksen kustannukset, mukaanlukien Alv. Mitään ylimääräisiä jälkikustannuksia tai maksuja ei jo ostetuista tuotteista pyydetä tai peritä.

TUOTEPALAUTUKSET AINA:

  • Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin ilmoitit meille palautuksesta. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. Huomioi että kaikissa tuotteissa, mm. poistotuotteet, keräilytuotteet, kaasunaamarit, ei ole ilmaista palautusoikeutta. Myös tuotteet joissa ei ole ilmaista palautusoikeutta voi aina palauttaa, niitä sisältävän palautuspaketin kulut vain täytyy maksaa itse lähetyspisteessä.
  • Älä lähetä palautuksia maksullisilla lähetystavoilla kuten Postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei taloussyistä voida vastaanottaa.
  • Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin ja sen sisällön tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
  • Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Jos maksoit tilauksesi tilisiirrolla, niin rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös IBAN-muotoisen tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin esim. käsialasta johtuvat virheet karsiutuvat pois.
  • Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Esim. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Samoin DB Schenkerin paketeissa.
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme paketin meille mahdollisesti aiheuttamat tappiot/kulut asiakkaalta voimassa olevan Itellan/Matkahuollon hinnaston mukaan.
  • Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, Supernova.fi ei voi hyväksyä palautusta.
  • Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
  • Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, ulkomaan tilauksissa asiakas maksaa aina itse palautuskulut täysimääräisesti.

Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:

  • Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina supernova.fi:iin.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
  • Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä tuotteen/paketin vastaanotto hetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä tilisiirrolla maksettujen tilausten kohdalla asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei voida käsitellä.
  • Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla jälkikäteen vaikea tarkistaa, muistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi