Supernova

Tietosuojaseloste:

Supernova-verkkokaupassa käytetään yksinkertaistettua tietojenkäsittelyä ja kaikki tiedot on suojattu vahvalla 256bit SSL salauksella ja tiedot poistetaan asiakkaan niin pyytäessä.

Asiakastilin tietojen hävityspyynnöt tulee lähettää meille osoitteeseen info@supernova.fi.

Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjänä toimii Supernovan 100% omistaja:

Oy Smart Guard Systems Ltd, Mannerheiminkatu 7, 06100 Porvoo. Y-tunnus: 1015781-0. Tarvittaessa voit kysyä lisää tietojen käsittelystä ja tietosuojasta asiakaspalvelustamme: info@supernova.fi

Mitä tietoja Supernova kerää ja säilyttää?

  1. Käyttäjän itsensä antamat tiedot
  • Tunnistautumistiedot, kuten nimi
  • Yhteystiedot, kuten puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite
  • Maksutiedot, kuten laskutustiedot sekä maksuvälinetiedot
  • Sijaintitiedot palvelun lokalisointia varten (valuutat, toimitustavat)
  • Kuukausikirjeen markkinointiviestiluvat
  • Tuotekohtaiset täydennysilmoitustilaukset

Palveluiden käytöstä havaitut tiedot

  • Toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja valittu maksutapa
  • Ostoshistoria, kuten tilatut tuotteet, palautukset ja maksut
  • Verkkokaupan selaus- ja käyttötiedot
  • Päätelaitteen tunnistetiedot
  • Verkkokauppasessiotapahtumat, kuten ostoskorilisäykset

Pääsääntöisesti tietojen lähde on verkkosivujen käyttäjä/asiakas itse. Tämän lisäksi saatamme hankkia lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esim. luottopalveluiden tarjoajalta laskupalveluita varten. Voit nähdä omistamasi tiedot asiakastilin kautta sekä halutessasi sinulla on mahdollisuus pyytää meitä hävittämään antamasi asiakastiedot. Asiakastilin tietojen hävityspyynnöt tulee lähettää meille osoitteeseen info@supernova.fi.

Kuka voi käsitellä tietojani?

Supernovan käyttämiin järjestelmiin on täysi pääsy vain Kauppiaalla itsellään ja ylläpidollamme. Ylläpidosta vastaa Pulse247 Oy eli MyCashflow. MyCashFlow:n työntekijät on koulutettu käyttämään tietoja asianmukaisesti. Supernovan asiakastietojen käsittely vaatii salasanatunnistautumista ja  tietojen katselusta sekä käsittelystä jää aina yksilöity lokimerkintä.

Joissakin tapauksissa meillä on tarve siirtää tietoa kolmansille osapuolille, esim.  pakettien lähetyslappujen luontia varten. Käytämme näihin tarkoituksiin vain luotettuja yhteistyökumppaneita: Posti, Matkahuolto, DB Schenker, DHL ja Shipit, joiden kanssa olemme allekirjoittaneet tietosuoja- ja tiedonkäsittelysopimukset. Sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset. Supernovan yhteistyökumppaneilla ei ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa näitä eteenpäin.

Yhteistyökumppaniemme julkaistut Tietosuojaselosteet:

Oy Smart Guard Systems Ltd käyttää kirjanpitotoimiston palveluja ja yrityksellemme tehdään tilauksestamme vuosittain myös erillinen tilintarkastus. Em. toimien lainmukainen toteuttaminen vaatii pääsyä myyntiraportteihimme ja vuosiraportteihimme. Em. raporteista on nähtävissä tilaajien nimitiedot ja tilatut tuotteet & hinnat. Em. tietoja ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen ja tietoja käsittelevät tahot on koulutettu käyttämään kyseisiä tietoja. Oy Smart Guard Systems Ltd käyttää vain auktorisoituja ja ammattitaitoisia kirjanpitäjiä & tilintarkastajia. Kaikki tiedot toimitetaan em. tahoille paperisena ja niitä säilytetään mapitettuna erillisessä, lukitussa ja kameravalvotussa tilassa.

Tietojen hallinnasta vastaa Oy Smart Guard Systems Ltd, Mannerheiminkatu 7, 06100 Porvoo. 

Y-tunnus: 1015781-0.

Mihin tietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

  • Tilausten käsittelyyn, toimitukseen, arkistointiin ja lain mukaiseen kirjanpitoon
  • Vapaaehtoisen asiakastilin ylläpitoon
  • Tilastointiin ja myyntiraporttien muodostamiseen
  • Estämään väärinkäytökset

Ovatko tietoni turvassa?

Supernovan asiakastiedot sijaitsevat fyysisesti ylläpitomme MyCashFlow:n suojatussa konesalissa ja vahvasti kryptatuissa tietokannoissa, joihin pääsy on hyvin rajoitettu. MyCashFlow:n järjestelmien, konesalien sekä prosessien tietoturva ovat korkealla tasolla ja suojattu tietomurtoja vastaan. Suurin tietoturvariski asiakastietojesi suhteen onkin asiakastilisi salasana. Älä luovuta salasanaasi ulkopuolisille ja pyri käyttämään mahdollisimman vahvaa salasanaa. Vaihda myös salasanasi aika-ajoin.

Lisätiedot MyCashFlow:n turvatasosta: MyCashFlow tietoturva

Supernova noudattaa asiakastietojen käsittelyssä hyviä tietosuojakäytäntöjä ja pääsyä tietoihin valvotaan erillisellä logilla. Supernovalla ei ole mahdollisuutta muuttaa logitietoja. 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimuksia noudatetaan henkilötietojen käsittelyssä.

Supernova on myös hankkinut If Verkkokauppa­vakuutuksen, joka tarjoaa asiantuntija-apua ja korvaa mahdollisten tietoturva-ongelmien selvittämisen ja palautumisen kustannuksia.

Kuinka kauan tietoja säilytetään?

Säilytämme tietoja tarvittavan ajan, jotta pystymme toteuttamaan tässä selosteessa mainitut käyttötarkoitukset. Epäaktiiviseksi toteamamme asiakastilin henkilötiedot poistamme viimeistään viiden vuoden kuluttua aktiivisuuden päättymisestä. Joitain tietoja saatetaan säilyttää kauemmin, mikäli laki meitä siihen edellyttää.

Asiakkaan niin halutessa hänen tietonsa voidaan poistaa. Asiakastilin tietojen hävityspyynnöt tulee lähettää meille osoitteeseen info@supernova.fi.

Lainsäädäntö saattaa joissain tapauksissa velvoittaa Supernovaa säilyttämään osan asiakastiedoista poistotoiveista huolimatta.

Mistä näen, mitä tietoa olen itsestäni antanut?

Näet kaikki antamasi asiakastiedot kirjautumalla vapaaehtoisesti luomaasi asiakastietorekisteriin. Kirjautumista varten tarvitset itse antamasi kirjautumis-sähköpostiosoitteen ja salasanan. Jos et ole em. asiakastiliä luonut, ei tietoja ole myöskään tallennettu.

Miten voin vaikuttaa tietoihini tai tulla unohdetuksi?

Asiakastilisivultasi voit itse määrittää, korjata tai poistaa itsestäsi luovuttamia tietoja. Samoin pystyt päättämään, haluatko ottaa vastaan erilaisia markkinointiviestejä. Jos haluat että tilisi poistetaan kokonaan, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: info@supernova.fi.

Päätyykö tietojani kolmansille osapuolille?

Jotkin välttämättömät tiedot välittyvät kolmansille osapuolille maksutapahtuman ja pakettien toimituksen mahdollistamiseksi. Esimerkiksi toimituksien mahdollistamiseksi, osoite- ja yhteystietosi välittyvät logistiikasta vastaaville tahoille (Matkahuolto, Posti, DB Schenker, DHL ja Shipit). Verkkokauppatapahtumat välittyvät verkkokaupan ylläpitämään tapahtumalogiin, johon on pääsy vain meillä ja ylläpidollamme. Maksutapahtuman yhteydessä maksutietosi kulkevat luotetun maksunvälittäjän, esim. oman verkkopankkisi tai OP:n omistaman Checkout Finland Oy:n kautta.

Kullekin taholle lähetetään vain palvelun toteutumisen kannalta välttämättömin tieto eikä näillä palveluntarjoajilla ole oikeutta käyttää tietojasi muuhun kuin em. palvelun toteuttamiseen. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salattujen yhteyksien kautta.

Evästeet ja muu seuranta Supernovan sivuilla

Supernovan nettisivut hyödyntävät evästeitä. Evästeitä käytetään mm. ostoskorin toiminnallisuuksiin, käyttäjän tunnistamiseen ja rekisteröityneen asiakkaan kirjautumiseen. Oletusarvoisesti selaimesi evästeet säilyvät yhden kuukauden, ellet poista niitä erikseen. Evästeiden poistaminen onnistuu selaimesi asetuksista.

Supernovan oikeus muuttaa tätä tietosuojaselostetta

Pyrimme kehittämään palveluitamme jatkuvasti ja tarjoamaan paremman asiakaskokemuksen käyttäjillemme. Tämän myötä joitakin palveluita ja toiminnallisuuksia saattaa tulla lisää tai ne voivat muuttua, jolloin päivitämme tätä selostetta tarpeen mukaan. Lainsäädännön muutokset saattavat myös asettaa tarpeita muuttaa tai tarkentaa tämän selosteen osia.

Merkittävistä muutoksista ilmoitamme asiakkaillemme erikseen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: info@supernova.fi



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 30.3.2007 alkaen, ehdot tarkistettu viimeksi 25.5.2018.
Täydelliset Supernova.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

Supernovan GDPR-tietosuojaseloste löytyy täältä: Tietosuojaseloste

Huom! Palautus ja vaihtoehdot on kerrottu omassa osiossaan, jonka löydät aina kauppamme etusivulta kohdasta “Palautus- ja vaihto-ohjeet”.

Supernova.fi on Oy Smart Guard Systems Ltd:n ylläpitämä markkinapaikka. Oy Smart Guard Systems Ltd on 100% yksityinen ja kotimainen pienyritys.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Supernova.fi:n ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

Koska lakilätinät ovat pääasiassa melko puisevia ja tympeän tylyhköjä, tiivistimme ehdot (tärkeimmiltä kohdiltaan) alle lyhyeen listaan, lue toki pitemmänkin kaavan mukaan. :

  • Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta.
  • Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne on kuvailtu ja kuvaukset ovat koko erän yleiskuvauksia, eli esim. käytetyssä tuotteessa on yleensä käytönjälkiä, hyväkuntoinen tuote on keskimäärin hyvässä käyttökunnossa ja käyttämätön tuote on siisti ja parhaiden tietojemme mukaan aidosti käyttämätön tai ainakin uudenveroinen. Lue kuvaukset huolellisesti ja kysy tarvittaessa lisää sähköpostitse.
  • Käytetyt ja käytöstä poistetut (myös käyttämättömät) suojaus-/suojelutuotteet/pamput/suojaliivit/kaasunaamarit/kaasunaamarien suodattimet/palosuojatut tuotteet/yms. myydään vain keräilyyn ja niitä ei tule käyttää suojauskäyttöön. Ne eivät ole henkilönsuojaimia. Vanhojen suodattimia ei tule koskaan käyttää! Lisätietoja: Suojelutuotteiden rajoitukset
  • Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut (palvelun tarjoajana: Checkout Finland Oy).
  • Toimitustapoina DB Schenker Noutopistepaketti, Itellan Ovelle- ja Postipaketti, Postin kirje, DHL paketit sekä Matkahuollon paketit. Tukkutilauksissa myös rahti mahdollinen.
  • Smart Guard Systems Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän sisällä. Vain maksettut tilaukset toimitetaan.
  • Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön ja se on edelleen samassa kunnossa kuin toimitettaessa. Palautettava tuote ei esim. saa olla pesty. Huomioi, että palautusoikeutta on rajoitettu mm. metrittäin/kiloittain myytävissä tuotteissa.
  • Kaikki takuukorjaukset ja palautukset asiakaspalautuspakettina. Ole hyvä ja ota ensin yhteyttä.
  • Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on 2,00 Euroa. Myös kirjetilausten vaihdot on suoritettava kirjeitse.
  • Yritystilauksiin ei anneta automaattisesti ilmaista palautusoikeutta, ota aina ensin yhteyttä!
  • Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen!
  • Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai esim. pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
  • supernova.fi ei vastaa ohjeiden vastaisesti, huolimattomasti, laittomasti tai tahallaan väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista vahingoista tai vaaratilanteista.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen:

  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä mielellään myös puhelinnumero.
  • Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
  • Alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee olla huoltajan suostumus tilauksen suorittamiseen.
  • Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia. Me teemme samoin.
  • Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät supernova.fi:n kotisivulla.
  • Supernova.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja supernova.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille. Poikkeuksena viranomaiset, joilta myös vaaditaan virallinen lupa tietojen luovutukseen.
  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
  • Tilauksen jättämisen jälkeen supernova.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
  • Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Supernova.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla.
  • Supernova.fi:in vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
  • Kaikki Supernova.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin supernova.fi:iin.
  • Selvissä tuotevirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
  • supernova.fi ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista tai mielipiteistä.
  • supernova.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
  • supernova.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu 10 päivän kuluessa.

Hinnat:

  • Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, kuten se on tuotetiedoissa ilmoitettu.
  • Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu maksun yhteydessä ennen lopullista hyväksymistä ja tilausvahvistuksessa.
  • Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
  • Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy siihen lisättävien tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Tilauksessa olevian vanhojen tuotteiden hinta ei muutu.
  • Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
  • Selvissä hintavirhetapauksissa supernova.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron luotisuojaliivi erehdyksen vuoksi myydään 40 eurolla tai 1000 euron joukkueteltta myydään 10 eurolla.

Toimitus:

  • Supernova lähettää maksetut tilaukset asiakkailleen yleensä 1-4 päivän käsittelyajalla, riippuen tilaushetkestä.Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa paketit yleensä 1-4 arkipäivässä perille.
  • Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos tämä on mahdollista. Jos otat vielä ennen palautusta yhteyttä sähköpostitse (info@supernova.fi), niin olet sankarimme!
  • Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita supernova.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kahden viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan tulee hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen.

Maksuehdot:

  • Tilaus voidaan maksaa Checkout-maksupalvelun monipuolisilla maksutavoilla (Verkkopankki, luottokortit, lasku/osamaksu, yms.) tai etukäteen normaalina tilisiirtona tilillemme.
  • Osa maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi maksupalveluntarjoajalle.
  • Etukäteen tai verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat tilaukset peruutetaan 10pv sisällä.
    Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Checkout -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Palautusoikeus:

  • Verkkokaupassamme on yleinen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus kaikissa normaalituotteissa. Joissain tuotteissa ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta. Tämä on tällöin kerrottu selvästi myös kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa. Metrituotteissa palautusoikeutta ei ole lainkaan. Jos tuotteella ei ole ilmaista palautusoikeutta, on Asiakaspalautuspaketti-palvelun käyttäminen kielletty ja palautustilanteessa asiakkaan tulee maksaa paketin lähetyskulut itse. Omakustanteisessa palautuksessa voi vapaasti käyttää Matkahuollon tai Postin, yms. Pakettipalveluita, eli palautusta ei tarvitse tehdä samasta noutopisteestä mistä paketin vastaanotti. Suosittelemme kuitenkin käyttämään seurantakoodillisia lähetystapoja.
  • Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa. Kaikkea saa aina sovittaa ja kokeilla. Ulkokäyttö, tupakoiminen ja esim. peseminen on kielletty. Alusvaatteiden sovittaminen tulee aina suorittaa toisten, puhtaiden alusvaatteiden päälle. Sovituksen yhteydessä vaatteisiin mahdollisesti tarttuneet lemmikinkarvat tulee poistaa tuotteista ennen niiden palautusta.
  • Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla ja sovittaa tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tuleekin olla myyntikelpoisessa kunnossa. Palautusoikeutta ei ole esim. määrämittaan leikatuilla kankailla ja folioilla, palautusoikeuden puuttumisesta ilmoitetaan tuotekuvauksessa.
  • Palauttaminen on kuluttajalle palautusoikeudellisissa tuotteissa maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
  • Kirjeitse tilatut tuotteet tulee aina myös palauttaa meille vain ja ainoastaan kirjeitse, myös siinä tapauksessa että olemme tilatun määrän vuoksi joutuneet muuttamaan kokonaistoimituksen paketiksi. Kirjetilausten kohdalla ei taloussyistä saa käyttää Asiakaspalautuspaketteja!
  • Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on 2,00 Euroa.
  • 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin/kirjeen.
  • HUOM! Kaikki vaihtolähetykset meiltä asiakkaalle suoritetaan normaaleilla Matkahuollon/Itellan/DB Schenkerin pakettipalveluilla, näissä toimituksissa ei käytetä kotiinkuljetusta vaikka alkuperäinen tilaus olisikin tilattu kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen saa aina vaihtopakettiin lisämaksusta, maksun suuruus perustuu paketin painoon ja sen hetkiseen Postin/DHL:n listahintaan.
  • Pelkkä tilatun tavaran noutamatta jättäminen ei uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi. Jos paketti palaa meille noutamattomana, odotamme asiakkaan yhteydenottoa ja lähetys varastoidaan hyllyymme vuoden ajaksi. Noutamattomien pakettien aiheuttamat lisätoimituskulut peritään asiakkaalta ennen kuin paketti voidaan uudelleentoimittaa. Laskutus perustuu käytetyn paketintoimittajan hinnastoon.

TUOTEPALAUTUKSET AINA:

  • Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin vastaanotit paketin. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. Ohjeet löytyvät kauppamme etusivulta.
  • Älä lähetä palautuksia muilla tai maksullisilla lähetystavoilla, esim. postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei taloussyistä voida vastaanottaa.
  • Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
  • Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin esim. käsialasta johtuvat virheet karsiutuvat pois.
  • Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Esim. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Samoin DB Schenkerin paketeissa.
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan Itellan/Matkahuollon hinnaston mukaan.
  • Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, supernova.fi ei voi hyväksyä palautusta. Tavaraa ei palauteta ennen kun meille aiheutuneet ylimääräiset toimituskulut on hyvitetty täysimääräisesti tilillemme Itellan/Matkahuollon/Schenkerin hinnaston mukaisesti.
  • Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
  • Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, ulkomaan tilauksissa asiakas maksaa kaikissa tapauksissa aina itse palautuskulut täysimääräisesti.

Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:

  • Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina supernova.fi:iin.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
  • Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei voida käsitellä.
  • Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla jälkikäteen vaikea tarkistaa, muistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla –
info@supernova.fi